Warszawska grupa IT złożyła 11 wstępnych ofert przejęć
Pracuje nad budową grupy niezależnych dostawców rozwiązań IT.
W II kw. br. Sygnity miało niższy zysk i sprzedaż niż przed rokiem.
W ciągu trzech kwartałów roku finansowego 2022/2023 Sygnity złożyło 11 wstępnych, niewiążących ofert nabycia spółek informatycznych – poinformowała warszawska firma w sprawozdaniu finansowym.
Jak podaje, w tym czasie aktywnie monitorowała rynek, uczestnicząc w zorganizowanych procesach sprzedaży i rozmowach bilateralnych z potencjalnymi celami akwizycyjnymi.
Sygnity zmierza inwestować nadwyżki środków pieniężnych w budowę grupy niezależnych dostawców rozwiązań IT, oferujących kluczowe i krytyczne rozwiązania dla klientów z konkretnych branż i sektorów, w oparciu o własne produkty. Realizację strategii przejęć zapowiadał w ub.r. na łamach CRN Polska wiceprezes Sygnity, Mariusz Jurak.
Na początku roku prezes Maciej Różycki mówił o zamiarze przejmowania 3 – 5 spółek software’owych rocznie.
W kręgu zainteresowania Sygnity są zarówno podmioty z kraju, jak i regionu. W końcu listopada ub.r. podpisano niewiążący list intencyjny, dotyczący nabycia niemieckiej spółki g.on experience. Transakcja może dojść do skutku w perspektywie do 12 miesięcy.
Sprzedaż i zysk w dół w II kwartale br.
W II kw. br. Sygnity odnotowało jednocyfrowe spadki sprzedaży i zysku. Przychody okazały się niższe o 4 proc. r/r (blisko 52 mln zł), a zysk netto o 5 proc. (5,1 mln zł).
Natomiast po 3 kwartałach roku finansowego 2022/23 (1 października ub.r. – 30 czerwca br.) przychody były wyższe o 4 proc. r/r (166,2 mln zł), a zysk niższy o 8 proc. (20,7 mln zł).
Stali klienci generują ponad 90 proc. przychodów grupy, a umowy utrzymaniowe i ryczałtowe zapewniają ponad 40 proc. przychodów.
Wyższa marża
Grupa poprawiła marżowość w tym roku finansowym. Marża brutto na sprzedaży w II kw. br. wyniosła 31,8 proc., a za 3 kwartały roku finansowego 33 proc. To więcej, niż przed rokiem (odpowiednio 30,5 proc. oraz 28,6 proc.).
3 proc. więcej na wynagrodzenia
W II kw. br. wobec ub.r. zwiększyły się koszty sprzedaży i ogólnego zarządu, niższe okazały się natomiast koszty wytworzenia sprzedanych produktów i usług (34,9 mln zł wobec 37,5 mln zł).
Wydatki na wynagrodzenia w grupie były tylko nieznacznie większe niż przed rokiem, o 3 proc. i wyniosły 22,8 mln zł (nie licząc ZUS-u). Spadły natomiast koszty usług obcych.
Podobne aktualności
Sygnity zwiększyło zysk o ok. 40 proc.
Sprzedaż i zysk grupy w I kw. br. były wyższe niż przed rokiem, z tym że wynik poprawiły przejęte spółki.