Samsung w III kw. 2023 r. pozostał liderem polskiego rynku smartfonów z udziałem 29 proc., mimo spadku dostaw o 15 proc. r/r. Do koreańskiej firmy znacznie zbliżyło się Xiaomi, które zwiększyło sprzedaż aż o 68 proc. wobec III kw. 2022 r. – według ustaleń Canalysa, dotyczących dostaw smartfonów (sell-in) w sieciach handlowych i u operatorów.

Źródło: Canalys estimates (sell-in shipments)

Ranking światowy jest inny niż w kraju

Co ciekawe, wyniki w Polsce różnią się od globalnych danych. Samsung na świecie odnotował dostawy niższe o 9 proc., a Xiaomi urosło jedynie o 2 proc., zajmując 3 miejsce w rankingu. Obie marki rozdzielił Apple. W światowym zestawieniu do Top 5 wskoczyła chińska Transsion Group (m.in. marki Tecno, Infinix i iTel).

W sumie według Canalysa światowy rynek smartfonów w III kw. 2023 r. spadł nieznacznie, o 1 proc., do 294,6 mln szt.

Analitycy przewidują, że światowy rynek smartfonów odnotuje umiarkowany wzrost w 2024 r. Długoterminowy wzrost sprzedaży pozostaje natomiast ograniczony przez wydłużone cykle wymiany na głównych rynkach. Producenci muszą koncentrować się na optymalizacji zysków i portfolio urządzeń.