Dostawy sprzętu do bezprzewodowej prezentacji (WPS – Wireless Presentation Solutions) spadły o 2 proc. rok do roku w 2023 r. – według Futuresource Consulting. Zmniejszył się popyt w sektorze korporacyjnym, a ograniczone budżety skłoniły nabywców do rozważenia zakupu tańszych produktów.

„WPS nadal stanowią łatwy sposób dla dużych korporacji na zapewnienie spójnej obsługi użytkownika w wielu salach konferencyjnych. Ponadto stosunkowo niska cena sprawia, że technologia ta jest rozwiązaniem dla przedsiębiorstw, które chcą tanio wyposażyć swoje sale konferencyjne” – twierdzi Scarlett Woodford, starszy analityk rynku w Futuresource Consulting.

Dlaczego konferencje bezprzewodowe zyskują na popularności

Ponieważ firmy dążą do obniżania kosztów, rozwiązaniom WPS z wyższych segmentów cenowych zagraża konkurencja ze strony rozwiązań do konferencji bezprzewodowych (WCF – Wireless Conferencing).

Zyskują one na popularności ze względu na możliwość łączenia funkcji sprzętowych systemów do prezentacji bezprzewodowych, a jednocześnie bezprzewodowej komunikacji z urządzeniami peryferyjnymi do wideokonferencji.

Firmy przekonują się, że rozwiązania WCF mogą zaspokoić szerszy zakres ich potrzeb w cenie podobnej do odpowiedników WPS. Tendencja ta staje się jeszcze bardziej istotna w miarę utrwalania się hybrydowych praktyk pracy” – zauważa ekspert.

Spadki sprzedaży WPS dopiero od 2027 roku

Jednocześnie przewiduje, że dostawy WPS pozostaną na mniej więcej stałym poziomie, pomimo konkurencji ze strony WCF, gdyż pozostają stosunkowo ekonomicznym rozwiązaniem dla korporacji, posiadających wiele sal konferencyjnych. „Dostawy WPS zaczną spadać dopiero w latach 2027 i 2028” – uważa Woodford.