Konkurs Bezpieczny e-Sklep organizował Instytut Logistyki i Magazynowania. Biorąc pod uwagę wyniki, bezpieczeństwo zakupów w polskim Internecie pozostawia wiele do życzenia. Większość sprzedawców odpadła już na początkowym etapie – nie mieli certyfikatów SSL, wymuszali na klientach zgodę na przetwarzanie danych osobowych (nie było opcji odmowy), zapominali o zamieszczeniu wyczerpujących informacji o firmie (np. NIP-u, REGON-u, danych sądu rejestrowego). Kapituła konkursu założyła, że niespełnienie obowiązku informacyjnego i uchybienia dotyczące ochrony danych osobowych wykluczały przedsiębiorcę z dalszej weryfikacji.

Ostatecznie wyróżnienia Bezpiecznego e-Sklepu uzyskały tylko dwie placówki: Sferis (sklep.sferis.pl) oraz łódzka firma krawiecka Finezja (Amaya-Moda.pl). Oba podmioty oceniono najwyżej biorąc uwagę takie kryteria, jak informacje dotyczące przedsiębiorcy (czy są dostępne, kompletne), przejrzystość umów sprzedaży, zasady ochrony danych osobowych, bezpieczeństwo transakcji, procedury reklamacyjne, informacje o sprzedanych przedmiotach, jakość obsługi klientów.

Laureatów wybierała kapituła w składzie: Dariusz Bogdan – wiceminister gospodarki, Piotr Stańczak – dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Grażyna Rokicka – prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, Piotr Jarosz – właściciel serwisu Sklepy24.pl, Grzegorz Szyszka – dyrektor Instytutu Logistyki i Magazynowania i Grzegorz Błażewicz – dyrektor zarządzający Benhauera.

Patronat honorowy nad konkursem sprawował wicepremier Pawlak, a patronat merytoryczny m.in. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PARP.

Instytut Logistyki i Magazynowania zapowiedział zorganizowanie kolejnej edycji konkursu.