Analitycy IDC prognozują, że w tym roku na rynek trafi 1,447 mld smartfonów. Oznacza to wzrost (+12,2 proc. rok do roku), ale dużo mniejszy niż w 2014 r. (+27,6 proc.). W przypadku tabletów sprzedaż ma zwiększyć się o 2,1 proc., do 234,5 mln szt (ale I kw. br. nastąpił blisko 6-procentowy spadek).

Zdaniem IDC urządzenia hybrydowe, łączące możliwości różnych rozwiązań, będą cieszyły się coraz większą popularnością wśród użytkowników. Tablety ustępują miejsca phabletom (smartfon i tablet w jednym), rośnie także zainteresowanie komputerami 2 w 1 (laptop i tablet w jednym urządzeniu). W zachodniej Europie wzrost ich sprzedaży do przedsiębiorstw wyniósł w I kw. br. prawie 45 proc. Według tajwańskiego instytutu MIC sprzedaż urządzeń zaliczanych do tabletów 2 w 1 zwiększy się w br. o 62,5 proc.

Badania przeprowadzone przez Intela wśród amerykańskich użytkowników modeli 2 w 1 dowodzą, że chętnie korzystają oni z możliwości typowych dla hybryd. Przez 11–31 proc. czasu respondenci używali 2 w 1 w trybie tabletu. Przechodzili też na tryb odwróconego laptopa – klawiatura stanowi wówczas podstawę, a ekran można ustawić pod różnymi kątami.