Rynek generatywnej AI osiągnie 109 mld dol.
Wydatki jednej z branż to ponad jedna piąta rynku.
Największe przychody będzie generować oprogramowanie.
Wydatki na rynku generatywnej sztucznej inteligencji będą rosnąć średnio o 35,5 proc. co roku, osiągając 109,37 mld dol. w 2030 r. – prognozuje Grand View Research. Dane obejmują oprogramowanie i usługi.
Oczekuje się, że zapotrzebowanie na modernizację przepływu pracy w różnych branżach będzie rosło. zwiększając popyt na generatywną AI. Sprzyjać temu trendowi powinny również innowacje w przechowywaniu w chmurze, ułatwiające dostęp do danych.
Gaming pomoże rynkowi GenAI
Co więcej, przewiduje się, że wprowadzenie gier opartych na sztucznej inteligencji, które powinny zapewnić wyższy poziom grafiki, interaktywność i bardziej realistyczne wrażenia, pobudzą rozwój rynku w nadchodzących latach.
W 2023 r. segment oprogramowania miał najwyższy udział w przychodach wynoszący 64,5 proc. Oczekuje się, że utrzyma on swoją pozycję do 2030 r.
Rosnące wykorzystanie oprogramowania opartego na GenAI, ze względu na jego zalety, takie jak lepsza rozdzielczość obrazu, skrócony czas konwersji, zwiększona wydajność i szybka dostępność wyników, przypisuje się wzrostowi rynku software’u.
Reklama wydaje najwięcej, sektor finansowy urośnie najszybciej
Jeśli chodzi o branże, to segment mediów i rozrywki miał największy udział w przychodach (22,6 proc.) na rynku GenAI w 2023 r. Wyjaśniono to rosnącym wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia kampanii reklamowych oraz platform cyfrowych do zakupów opartych na AI. Natomiast wydatki sektora finansowego na rozwiązania generatywnej AI będą rosły prawdopodobnie najszybciej w latach 2024–2030.
Podobne aktualności
Dyrektorzy będą zwalniać ludzi z powodu AI
Liderami planów redukcji są szefowie ds. łańcucha dostaw. Aż 81 proc. chce odchudzić zespoły z powodu wykorzystania AI.
Pionier bezpieczeństwa AI – Darktrace sprzedany za 5,3 mld dol.
Dołączy do portfolio specjalistów od cyberbezpieczeństwa, należących do Thoma Bravo.
65 proc. polskich firm nie mierzy efektywności wdrożeń AI
Już ponad jedna czwarta firm w Polsce wdrożyła narzędzia AI, a kolejne 30 proc. zrobi to w tym roku. Jednak większość używających tej technologii nawet nie sprawdza, czy jest ona efektywna.