Ranking e-sklepów: euro.com.pl najwyżej
W grudniu euro.com.pl był najpopularniejszym e-sklepem w polskim Internecie - wynika z danych PBI/Gemius. Zyskał saturn.pl.
Według Megapanela PBI/Gemius w grudniu 2012 r. euro.com.pl miał blisko 2,5 mln użytkowników (o ponad 600 tys. więcej niż w listopadzie), czyli najwięcej wśród polskich e-sklepów. Serwis sieci RTV Euro AGD został numerem 3 w rankingu firm e-commerce (w listopadzie – nr 5). Nieznacznie zwiększył liczbę użytkowników merlin.pl (o ponad 40 tys.). Wśród detalistów oferujących elektronikę wyraźnie zyskał na popularności oleole.pl, awansując na 13. miejsce (w listopadzie było poza pierwszą dwudziestką). Zwiększył zasięg także saturn.pl, który w końcu listopada rozpoczął sprzedaż w Internecie.
Ranking witryn e-commerce według zasięgu miesięcznego w grudniu 2012 r. | |||||
Nazwa | Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg | Audyt site-centric |
|
1 | Grupa Allegro.pl – E-commerce | 10 969 272 | 4 578 427 572 | 56,69% | tak |
2 | nokaut.pl | 2 959 309 | 16 086 465 | 15,29% | tak |
3 | euro.com.pl | 2 449 752 | – | 12,66% | |
4 | Grupa Okazje.info – E-commerce | 2 171 035 | 15 887 259 | 11,22% | tak |
5 | Grupa Groupon | 1 849 388 | – | 9,56% | |
6 | Grupa Empik Media Fashion – E-commerce |
1 779 065 | – | 9,19% | |
7 | skapiec.pl | 1 638 672 | – | 8,47% | |
8 | merlin.pl | 1 532 064 | – | 7,92% | |
9 | zlotewyprzedaze.pl | 1 512 763 | – | 7,82% | |
10 | aukcjoner.pl | 990 045 | – | 5,12% | |
11 | citeam.pl | 978 748 | – | 5,06% | |
12 | Grupa Ebay | 961 284 | – | 4,97% | |
13 | oleole.pl | 931 613 | – | 4,81% | |
14 | doz.pl – doz.pl – apteka | 925 192 | 12 225 947 | 4,78% | tak |
15 | gruper.pl | 908 538 | – | 4,70% | |
16 | zalando.pl | 902 551 | – | 4,66% | |
17 | saturn.pl | 889 367 | – | 4,60% | |
18 | okazjum.pl | 881 640 | 13 347 611 | 4,56% | tak |
19 | Grupa Spolecznosci.pl – E-commerce | 877 287 | 66 779 245 | 4,53% | tak |
20 | Grupa Amazon | 860 065 | – | 4,44% | |
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2012 r. |
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.