Już 68 proc. prezesów z Polski twierdzi, że sztuczna inteligencja jest ich głównym priorytetem inwestycyjnym. Ich zdaniem największymi korzyściami z wdrożenia AI w firmie będzie personalizacja usług dla klientów oraz nowe produkty i możliwości rozwoju rynku – według badania „KPMG CEO Outlook”.

Innym problemem jest brak regulacji, koszt i czas wdrażania czy adaptacja wśród pracowników. Aż 88 proc. prezesów uważa, że brak aktualnych przepisów i kierunków rozwoju dla generatywnej sztucznej inteligencji w branży, w której działają, będzie barierą dla sukcesu ich organizacji. Uważają jednocześnie, że regulacje dotyczące genAI powinny odzwierciedlać zobowiązania klimatyczne.

Kolejnym wyzwaniem wiążącym się z wdrażaniem sztucznej inteligencji w organizacjach jest kwestia związana z cyberbezpieczeństwem. Według 92 proc. osób zarządzających największymi firmami w Polsce generatywna AI może z jednej strony pomóc w wykrywaniu potencjalnych incydentów, z drugiej natomiast wyposażyć hakerów w nowe możliwości do ataków.

Jednocześnie aż 80 proc. prezesów zdeklarowało, że ich organizacja jest dobrze przygotowana na przyszłe cyberataki.

„Firmy z jednej strony wierzą, że technologia ta przyniesie ogromne korzyści a z drugiej strony nieustająco poszukują obszarów zastosowań, dla których stopa zwrotu będzie najwyższa. Bardzo ważny pozostaje też aspekt etycznego zastosowania AI, nad którym pracują zarówno dostawcy technologiczni, jak i regulatorzy” – twierdzi Radosław Kowalski, partner, zespół Data Intelligence Solutions w dziale konsultingu w KPMG w Polsce.