Polacy będą więcej wydawać w Internecie
W 2014 r. polscy konsumenci wydali średnio ok. 1005 zł na zakupy internetowe, w 2015 r. kwota ta ma wzrosnąć o 14,2 proc. do ok. 1144 zł. Nasz kraj należy do najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie.
Według amerykańskiej platformy RetailMeNot polski rynek e-handlu jest wciąż daleko w tyle za najbardziej rozwiniętymi krajami, co oznacza, że ma spory potencjał wzrostu sprzedaży. Konsumenci wydają w Internecie kilkurotnie więcej np. w Wielkiej Brytanii. W ub.r. zrobili zakupy za – średnio – 1071 funtów (ok. 5946 zł), a w 2015 r. według prognozy – za 1174 funtów (ok. 6519 zł).
Jak ustalił Instytut Infas na zlecenie Trusted Shops, ponad połowa polskich konsumentów kupuje w sieci raz lub dwa razy w miesiącu. a 27 proc. – przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, w porównaniu z ub.r. odnotowano spadek 6 punktów procentowych. Podobne zjawisko zaobserwowano w niektórych krajach na zachodzie Europy. W Wielkiej Brytanii i Niemczech odpowiednio 40 i 38 proc. konsumentów zadeklarowało, że kupuje w Internecie co najmniej raz na tydzień. Rok temu było to 44 i 39 proc. Infas nie wyjaśnia przyczyny tego fenomenu.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.