Toughpad 4K wyposażono w system Windows 8.1 pro, procesor Intel Core i5 i układ graficzny Nvidia GeFeorce.

Tablet będzie dostępny w dwóch wersjach. Lżejsza waży 2,3 kg, ma 12,5 mm grubości. Pojemność RAM-u wynosi 4 GB (maksymalnie 8 GB), a napędu SSD – do 256 GB. Urządzenie wytrzymuje upadek z 76 cm. Konstrukcję wzmacnia wewnętrzna magnezowa rama. Ten model wejdzie na rynek w listopadzie br. Jest przeznaczony m.in. dla handlu (według producenta może znaleźć zastosowanie w systemach digital signage i np. w kasach samoobsługowych), a także dla służby zdrowia i przemysłu motoryzacyjnego. – Toughpad 4K łączy wydajność stacji roboczej i mobilność tabletu – mówi Peter Gleissner, dyrektor sprzedaży Intela w Unii Europejskiej. Zdaniem producenta taki sprzęt może przyspieszyć i uprościć procesy pracy, co przekłada się na oszczędności w firmie.

Druga wersja (o wadze 2,7 kg) pojawi się w ofercie w przyszłym roku.

Funkcjami dotykowymi w nowym Toughpadzie można sterować z pomocą elektronicznego pióra Anoto Live Pen z interfejsem Bluetooth. Cechuje go rozdzielczość 0,1 mm. Nie potrzebuje ono kalibracji.

Podstawowy model Toughpada 4K będzie dostępny w cenie 4580 euro netto. Cena zaawansowanej wersji nie została ustalona. Panasonic zapowiedział, że nowy tablet zostanie zaoferowany w kanale partnerskim. Jednym z dystrybutorów jest Tech Data.

Hiro Sakamoto, Managing Director of Panasonic Computer Products Europe (kieruje biznesem Toughbooków i Toughpadów w Europie) poinformował crn.pl, że w przyszłym roku producent spodziewa się sprzedać ok. 10 tys. Toughpadów 4K w Europie. Jego zdaniem w Polsce nowe urządzenie i związane z nim rozwiązania powinny zainteresować m.in. firmy handlowe. Być może cena urządzenia w naszym kraju będzie minimalnie niższa niż od standardowej.

Z informacji prezentowanych na konferencji wynika, że zjawisko BYOD (Bring Your Own Device – korzystanie z prywatnych urządzeń w pracy) staje się jednym z najważniejszych trendów w branży, a klienci biznesowi potrzebują tabletów. Według danych, jakie zaprezentował Goran Mataic, Channel Executive, Microsoft Group, 55 proc. małych i średnich firm twierdzi, że tablety to ważna część ich biznesu, a 81 proc. badanych używa prywatnych urządzeń do celów służbowych.