Zysk netto Oracle’a w minionym kwartale wyniósł 1,75 mld dol., o 20 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody spadły o 2 proc., do 8,45 mld dol.

Tradycyjny biznes Oracle’a, czyli sprzedaż licencji, wyraźnie się skurczył. Przychody z licencji on premise zmniejszyły się o 16 proc., do 1,15 mld dol. Spadku nie zrekompensował wzrost obrotów na produktach oferowanych w chmurze o 29 proc., do 611 mln dol. To mniej, niż spodziewali się analitycy (630 mln dol.). Rozwój w segmencie cloud computingu jest strategicznym celem Oracle’a.

Słabe wyniki Oracle tak jak poprzednio tłumaczy silnym dolarem. Bez uwzględnienia wahań kursów walut przychody wzrosłyby o 7 proc. Ale nawet wtedy wpływy z licencji byłyby o 9 proc. niższe. 

CEO Oracle’a Safra Katz zapewnia, że postęp w transformacji firmy w kierunku dostawcy usług w chmurze jest zadowalający. Według niej w II kw. finansowym przychody z usług SaaS i PaaS zwiększą się o 36 do 40 proc. W przypadku IaaS szefowa firmy spodziewa się 5 – 9 proc. wzrostu.
W sumie przychody z oprogramowania udostępnianego w chmurze oraz on premise mają poprawić się o 2 proc. w obecnym kwartale.

W całym roku finansowym Oracle przewiduje ok. 50-procentowy wzrost w przypadku cloud computingu oraz 1-procentowy z licencji oprogramowania on premise.