Nowa koncepcja Media Marktu
Sklep jako centrum rozrywki - markety działające według tej formuły są już testowane.
Media Markt uruchomił pilotażowy projekt w marketach w Belgii i Holandii (Wilrijk oraz Eindhoven). Sklepy zorganizowane według nowej formuły zamieniają się w strefy rozrywki i relaksu. Klientów wita robot, który także odstawi zakupy do kasy. Można testować nowe urządzenia, pójść do fryzjera i spróbować kawy, którą przygotuje profesjonalny barista. Szef kuchni gotuje korzystając ze sprzętu dostępnego w sklepie. W tle słychać muzykę przygotowaną przez DJ-a. W marketach jest nawet drukarka czekolady. Nie zabrakło świata wirtualnej rzeczywistości. Można spersonalizować pralkę czy lodówkę z pomocą kolorowych druków i bawić się dronami. Start-upy mają okazję zaprezentować swoje pomysły w dziale innowacji. W sklepie jest także nowy sprzęt elektroniczny, zamówienia można składać z pomocą smartfona.
Szef Media Marktu i Saturna w krajach Beneluksu przypomina strategię, realizowaną od lat przez detalistę: Media Markt wierzy w przyszłość sprzedaży wielokanałowej, czyli sklepy fizyczne i internetowe wzajemnie się uzupełniają i wspierają. Nowe markety wpisują się w tę koncepcję. Mają zaoferować klientom dużo więcej, niż konkurencyjne e-sklepy.
Menedżer pytany, czy obiekty nowego typu da się pogodzić z gwarancją najniższej ceny, uważa, że tak. Zaznacza jednak, że cena nie jest już najważniejszym wyróżnikiem.
Ponieważ jest to pilotażowy projekt, na razie nie wiadomo, czy tego typu koncepcja zostanie wdrożona w innych krajach. W najbliższych latach zostanie natomiast zmodyfikowany wystrój sklepów Media Marktu: wizualnie będzie bardziej stonowany, biel przeważy nad czerwienią.
Źródło: Retail Detail
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.