W II kw. 2023 r. (III kw. finansowy) Media Markt w Polsce osiągnął mieszane wyniki – według sprawozdania finansowego Ceconomy, do którego należy detalista.

Otóż w kraju w minionym kwartale sprzedaż zmniejszyła się na spadającym rynku. Odnotowano natomiast nieznaczny wzrost skorygowanego zysku operacyjnego – podało Ceconomy, nie ujawniając kwot.

W sumie w segmencie Europy Wschodniej (Polska i Turcja łącznie), obroty detalisty w II kw. br. wzrosły o 25,5 proc. rok do roku, do ok. 0,4 mld euro. Przy czym jak zaznaczono rynek turecki osiągnął trzycyfrowy wzrost.

Jeśli zaś chodzi o łączny zysk operacyjny wypracowany w obu krajach, to wyniósł on (skorygowany) 20 mln euro wobec -2 mln euro straty przed rokiem. Jednak jest to znów głównie zasługa dobrej sprzedaży i wyższej marży w Turcji.

Na rok finansowy 2023/2024, który rozpocznie się 1 października br., Ceconomy zapowiada transformację technologiczną na polskim rynku. Jak wynika z wcześniejszych zapowiedzi, w kraju budowana jest nowa platforma e-sklepu Media Markt. Jej uruchomienie jest planowane na początek 2024 r.

Globalny wynik na minusie

Ceconomy łącznie we wszystkich krajach, w których działa, w II kw. 2023 r. zwiększyło przychody o 7,4 proc., do 4,5 mld euro, jednak odnotowało stratę operacyjną: -60 mln euro. To jednak wyraźna poprawa wobec ub.r. (-102 mln euro).

Sprzedaż online okazała się niższa niż przed rokiem, osiągając 20,4 proc. obrotów detalisty (947 mln euro). Wzrósł natomiast, z 38 proc. do 41 proc., wskaźnik osobistego odbioru zamówień internetowych w sklepach stacjonarnych.