Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
Sprzedaż w Polsce i Turcji wyniosła łącznie ok. 0,4 mld euro w II kw. br.
W II kw. 2023 r. (III kw. finansowy) Media Markt w Polsce osiągnął mieszane wyniki – według sprawozdania finansowego Ceconomy, do którego należy detalista.
Otóż w kraju w minionym kwartale sprzedaż zmniejszyła się na spadającym rynku. Odnotowano natomiast nieznaczny wzrost skorygowanego zysku operacyjnego – podało Ceconomy, nie ujawniając kwot.
W sumie w segmencie Europy Wschodniej (Polska i Turcja łącznie), obroty detalisty w II kw. br. wzrosły o 25,5 proc. rok do roku, do ok. 0,4 mld euro. Przy czym jak zaznaczono rynek turecki osiągnął trzycyfrowy wzrost.
Jeśli zaś chodzi o łączny zysk operacyjny wypracowany w obu krajach, to wyniósł on (skorygowany) 20 mln euro wobec -2 mln euro straty przed rokiem. Jednak jest to znów głównie zasługa dobrej sprzedaży i wyższej marży w Turcji.
Na rok finansowy 2023/2024, który rozpocznie się 1 października br., Ceconomy zapowiada transformację technologiczną na polskim rynku. Jak wynika z wcześniejszych zapowiedzi, w kraju budowana jest nowa platforma e-sklepu Media Markt. Jej uruchomienie jest planowane na początek 2024 r.
Globalny wynik na minusie
Ceconomy łącznie we wszystkich krajach, w których działa, w II kw. 2023 r. zwiększyło przychody o 7,4 proc., do 4,5 mld euro, jednak odnotowało stratę operacyjną: -60 mln euro. To jednak wyraźna poprawa wobec ub.r. (-102 mln euro).
Sprzedaż online okazała się niższa niż przed rokiem, osiągając 20,4 proc. obrotów detalisty (947 mln euro). Wzrósł natomiast, z 38 proc. do 41 proc., wskaźnik osobistego odbioru zamówień internetowych w sklepach stacjonarnych.
Podobne aktualności
Region z udziałem Polski poprawił sprzedaż Media Markt
Wyniki w II kw. br. okazały się nadspodziewanie dobre, choć detalista nadal nie osiągnął zysku.
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko właścicielom sklepów RTV Euro AGD, Media Markt i Media Expert
W ocenie urzędu mogło dojść do trwającej blisko 10 lat zmowy cenowej sieci z elektroniką i importera ekspresów Jura.
Nowa dyrektor działu usług w MediaMarkt Polska
Poprzednio pracowała m.in. w T-Mobile, Play, Benefit Systems.