Dwie trzecie ankietowanych deklaruje, że do zakupów elektroniki zachęca ich dostępność dodatkowych usług – według badania SW Research dla MediaMarkt.

Najczęściej wskazywana jest dostawa i transport RTV i AGD – z tej możliwości korzystało 47 proc. respondentów. Na drugim miejscu są zakupy na raty lub odroczone płatności (28 proc.). Nieco mniejszy odsetek pytanych deklaruje, że korzystał z dodatkowego ubezpieczenia sprzętu (24 proc.).

Badani potwierdzają, jak ważnym kryterium jest zrównoważone podejście marki, stąd duże zainteresowanie usługami pomagającymi oszczędzać zasoby. Oferta wypożyczenia sprzętu zainteresowała co trzeciego respondenta.

Do największych zalet wynajmu urządzeń według pytanych należy możliwość wypróbowania różnych rodzajów sprzętu (39 proc.) i oszczędność pieniędzy (31 proc.). Prawie 21 proc. badanych postrzega sharing urządzeń elektronicznych jako ekologiczne rozwiązanie.