W pierwszej połowie 2023 r. MediaMarkt otworzył kolejne 7 marketów w nowej, zmodernizowanej formie w Czeladzi, Katowicach, Krakowie (2 sklepy), Opolu, Warszawie i Zabrzu. W ubiegłym roku sieć przebudowała kilkanaście sklepów. Zapowiada kontynuację procesu modernizacji, która w kolejnych miesiącach obejmie sklepy m.in. w Łodzi, Gdańsku, Szczecinie i Bydgoszczy.

Obecnie sieć MediaMarkt w Polsce liczy 81 obiektów.

„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – zapewnia Andrzej Jackiewicz, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Celem przebudowy obiektów i ekspozycji produktów jest to, aby klienci mogli szybko odnaleźć poszukiwany sprzęt, akcesoria i powiązane urządzenia. Wyeksponowano najpopularniejsze kategorie i nowości. Do oferty sklepów dodano też usługi, w tym wynajem urządzeń mobilnych i składanie komputerów.

W ramach strategii omnichannel MediaMarkt Polska inwestuje również w nową platformę e-commerce, która ma być gotowa w 2024 r.

W roku finansowym 2021/2022 sprzedaż Ceconomy w Polsce wyniosła ok. 4,4 mld zł.

W I kw. 2023 r. (II kw. finansowy 2022/23) obroty Ceconomy, do którego należy MediaMarktSaturn, na polskim rynku były podobne jak rok wcześniej, poprawiła się natomiast rentowność – podała firma w sprawozdaniu finansowym. Nie ujawniono kwot.

Globalnie sprzedaż online w I kw. br. miała 21,5 proc. udziału w przychodach Ceconomy. Czyli znaczną większość obrotów nadal generują stacjonarne obiekty.