Według danych PayPala nasi zachodni sąsiedzi stanowią największą grupę (28 proc.) wśród zagranicznych klientów w polskich sklepach internetowych. Do najważniejszych kierunków eksportu należą również Wielka Brytania i Rosja (pochodzi stamtąd odpowiednio 24 proc. i 20 proc. kupujących z zagranicy). 

Niemcy kupują w polskich e-sklepach głównie odzież i obuwie (36 proc.), ale drugie miejsce na liście zajmuje elektronika, komputery, tablety, urządzenia mobilne i peryferyjne (w ciągu ostatnich 12 miesięcy nabyło je 17 proc. klientów zza Odry). 

W przypadku internautów z Wielkiej Brytanii elektronika nie znalazła się w pierwszej trójce najczęściej kupowanych przedmiotów, natomiast wśród klientów z Rosji jest popularniejsza niż w Niemczech (nabyło ją 40 proc. konsumentów zza wschodniej granicy). 

Klienci z tych trzech krajów spytani o główny powód zakupów online, wskazali przede wszystkim na oszczędność czasu i wygodę.

Badanie objęło ponad 17,5 tys. konsumentów z 22 państw. 

Transgraniczny e-handel tworzy niemały rynek dla sprzedawców. Według prognozy podanej w badaniu PayPal-Nielsena do 2018 r. obejmie on 130 mln konsumentów, którzy wydadzą łącznie ponad 300 mld dol.