Mniejszy spadek na rynku tabletów
W II kw. br. dostawy na światowym rynku tabletów zmniejszą się o 7,9 proc. wobec ponad 10 proc. na minusie w I kw. br. – prognozuje Digitimes Research. Producenci zamawiają więcej nowego sprzętu, który ma wejść do sprzedaży w III kw.
Dostawy na całym rynku wyniosą według prognozy 42,84 mln szt., o 4,6 proc. mniej niż w I kw. br. Dobry wynik powinno odnotować Apple (+8,8 proc. kwartał do kwartału), dzięki obniżce cen iPada Air2 oraz iPadowi Pro. Pozostali najwięksi producenci koncentrują się na rentowności sprzedaży, na drugim planie pozostawiając udziały w rynku. W sumie sprzedaż największych marek zmniejszy się według prognozy o 12,2 proc. kwartał do kwartału, do 16,14 mln szt. Samsung nie wprowadzi już tyle nowych urządzeń co rok wcześniej, o większe udziały bardziej agresywnie chcą powalczyć Lenovo i Asus z nowymi modelami z Androidem oraz z Windowsem, w typie Surface’a Microsoftu.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.