Według producenta celem zmian jest bardziej klarowne powiązanie korzyści dla partnerów z wynikami sprzedaży. Nowe zasady mają także pomóc w zwiększeniu sprzedaży produktów McAfee do średnich przedsiębiorstw.

Zgodnie z założeniami programu partnerzy handlowi producenta mogą osiągać trzy poziomy certyfikacji: Associate, Premier i Elite. Do zdobycia pierwszego poziomu wystarczy rejestracja na stronie internetowej McAfee. Status Premier Partnera wiąże się z osiągnięciem określonych wyników sprzedaży, specjalizacji w wybranych grupach produktowych oraz zakupienia sprzętu do celów demonstracyjnych. W ramach specjalizacji partnerzy będą musieli zaliczyć szkolenia techniczne i handlowe – zarówno na poziomie podstawowym (online), jak i zaawansowanym (tradycyjne). Kursy zaawansowane będą organizowane dwukrotnie w ciągu roku w ramach grupy produktowej. Podobnie jak dotychczas, szkolenia internetowe muszą być odnawiane co roku, natomiast certyfikaty zdobyte podczas szkoleń zaawansowanych zachowają ważność przez 2 lata. Partnerzy Elite, oprócz uzyskania wyższej wartości sprzedaży, muszą specjalizować się przynajmniej w trzech grupach produktowych.

Certyfikowani partnerzy (Premier i Elite) mogą liczyć na dodatkowe upusty na produkty należące do grup, w których się specjalizują. Rabat będzie także przysługiwał firmie, który pozyska dla McAfee nowego klienta. Partnerzy Premier mogą korzystać z telefonicznego wsparcia technicznego 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu, a partnerze Elite będą mieli indywidualnego konsultanta (firmy o statusie Associate mają wsparcie tylko przez stronę WWW). Certyfikowanym partnerom według nowych zasad przysługują także bezpłatne licencje na oprogramowanie (w obrębie specjalizacji), a po wykonaniu planów sprzedaży – dodatkowa bonifikata.

Dotychczasowi partnerzy McAfee zachowają swoje uprawnienia do momentu upłynięcia terminu ważności szkoleń, czyli maksymalnie przez rok.