Dziękując partnerom za osiągniecie najlepszego wyniku w historii Dell Technologies, Rola Dagher – szefowa globalnego kanału sprzedaży firmy – stwierdziła, że to także efekt usprawnień w sieci partnerskiej oraz większego skupienia się na ofercie wokół multicloud.

Według informacji producenta, w ostatnim kwartale globalna sprzedaż w kanale wzrosła o 7 proc. rok do roku. Przychody z dystrybucji wzrosły o 3 proc., a sprzedaż rozwiązań klienckich za pośrednictwem kanału zwiększyła się o 1 proc. Z kolei przychody z rozwiązań serwerowych w kanale sprzedaży wzrosły o 23 proc., a pamięci masowych o 8 proc.

„Nasza rabaty w ciągu roku urosły o 13 proc., co jest niesamowite” – powiedziała CRN-owi Rola Dagher.

– „Widzimy silny wzrost sprzedaży oferty as-a-service Apex. Zmienia ona sposób, w jaki nasi klienci i partnerzy chcą z nami współpracować”.

Jak stwierdziła szefowa kanału sprzedaży, partnerzy opracowują swoje usługi o wartości dodanej, dołączając je do tych, które oferuje klientom sama platforma Apex. Aby umożliwić partnerom sprzedającym rozwiązania Apex Flex On Demand – oferty obejmującej serwery, pamięć masową, ochronę danych i infrastrukturę hiperkonwergentną w formie usługi – tworzone są nowe narzędzia i zwiększane możliwości szybszego dotarcia do klientów.

W pierwszym kwartale podatkowym 2023, który zakończył się 29 kwietnia br., Dell odnotował łączne przychody w wysokości 26,1 mld dol., czyli o 16 proc. więcej niż w pierwszym kwartale fiskalnym 2022 (wtedy suma wyniosła 22,6 mld dol.). Na ostateczny wynik składają się przychody ze sprzedaży produktów, wynoszące 20,5 mld dol. (wzrost o 17 proc.), oraz z usług – 5,7 mld dol. (wzrost o 11 proc.).