Według obu pracowni udział Lenovo w rynku PC osiągnął w II kw. 2013 r. 16,7 proc. wobec 15 proc. w II kw. 2012 r. (IDC) lub 14,9 proc. (Gartner). Producent dostarczył na rynek w ciągu minionych trzech miesięcy łącznie 12,6-12,7 mln laptopów i desktopów. W obu wypadkach dostawy zmniejszyły się w porównaniach rok do roku o 0,6 – 1,4 proc., co i tak jest najlepszym wynikiem w pierwszej piątce oraz wyróżnia Lenovo na plus na tle całego rynku PC, który skurczył się o 10,9 proc. (Gartner) – 11,9 proc. (IDC). Warto jednak przypomnieć, że w ub.r. Lenovo odnotowywało wzrosty sprzedaży (np. w IV kw. 2012 r. – +8,2 proc. według IDC).

Sprzedaż na całym światowym rynku w II kw. 2013 r. wyniosła 75,6 mln (IDC) – 76 mln (Gartner) szt. Cała piątka liderów zakończyła kwartał na minusie. Lenovo o włos wyprzedziło HP (16,3 – 16,4 proc. udziału w rynku), które wprawdzie zmniejszyło dostawy w porównaniu z II kw. 2012 r., ale wyraźnie wyszło z dołka – spadek był dużo mniejszy niż w I kw. i wyniósł 4,8 proc. (Gartner) lub 7,7 proc. (IDC). Tak samo znacznie lepiej poradził sobie Dell (odpowiednio minus 3,9 proc. lub 4,2 proc.), który w ub.r. zaliczał nawet 20-procentowe spadki. Poprawa może oznaczać większy popyt ze strony firm. W dwucyfrowym wymiarze skurczyły się natomiast dostawy Acera i Asusa.

– Jestem jednak przekonany, że na globalnym rynku komputerów pozostaje dużo miejsca na rentowny rozwój i przełomowe innowacje – mówi Yang Yuanqing, prezes Lenovo – W przyszłości będziemy koncentrować się na równoważeniu wzrostu i rentowności w skali całego działu PC.