Komunie – sprzedaż tabletów może wzrosnąć
7 na 10 dzieci poniżej 12. roku życia korzysta z tabletu w domu – to dane z USA firmy Nielsen. Zmierzamy w tym kierunku, co oznacza liczony w milionach rynek potencjalnych użytkowników. Warto o niego powalczyć w okresie komunijnym.
Według danych Nielsena na przełomie 2011 i 2012 r. 57 proc. dzieci korzystało z edukacyjnych aplikacji na tablety, a 77 proc. grało w gry zainstalowane na urządzeniu. Wśród użytkowników tabletów coraz większa jest grupa dzieci w wieku szkolnym.
– Z tabletów korzysta już nie tylko młodzież, coraz częściej są to dzieci ze szkoły podstawowej. Tablet na komunie to nie tylko rozrywka ale również inwestycja w edukację. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji na tablety do nauki języków obcych, ipodręczników, czy gier edukacyjnych – przekonuje Piotr Blachowski z Colorovo.
Przydatność tabletu do nauki może przekonać rodziców do zakupu sprzętu dla dziecka. Według Colorovo największym wzięciem wśród aplikacji edukacyjnych cieszą się te ułatwiające naukę języków obcych, często połączone z grami. Rośnie również popularność aplikacji związanych z naukami ścisłymi, np. ułatwiającymi naukę matematyki, a także aplikacji humanistycznych, np. do szlifowania ortografii.
– Wykorzystanie tabletów do edukacji dziecka nie tylko rozwija jego kreatywność ale także pokazuje, jak odpowiednio wykorzystane urządzenia ułatwiają życie, naukę oraz dostarczają rozrywki – twierdzi Szymon Lasota z Amerykańskiego Centrum Edukacyjnego Futurekids.
Badania Nielsena pokazują, że tablety mają jeszcze inną zaletę dla całej rodziny – ponad 55 proc. rodziców odpowiedziało, że są świetnym rozwiązaniem podczas podróży – zajmują dzieci i zapewniają im rozrywkę.
Dla klienta plusem tabletu jako prezentu komunijnego jest także duży wybór pod względem cen i parametrów. Gdy będzie to pierwsze urządzenie małego użytkownika, lepiej doradzić zakup tańszego sprzętu i polecić bardziej zaawansowany, kiedy oczekiwania dziecka zaczną rosnąć.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Rynek tabletów spadł o 7 proc., ale ożywił się przed świętami
"Producenci muszą priorytetowo traktować integrację generatywnych możliwości AI ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną" - radzi kierownik.