Klienci kupują w poniedziałki
W e-sklepach największy ruch jest na początku tygodnia. Internauci najrzadziej kupują w soboty – wynika z danych PayByNet.
Według operatora systemu płatności online Polacy lubią robić zakupy w poniedziałki. Tego dnia finalizowany jest niemal co piąty zakup w Internecie (17 proc.). W niedzielę ma miejsce średnio 12 proc. transakcji z całego tygodnia, a w sobotę – 8 proc.
W dni robocze Polacy robią e-zakupy przeważnie w godzinach pracy – najczęściej między 11 a 16, z przerwą około godziny 13. W ciągu dnia można wyróżnić dwa szczyty zakupowe. Pierwszy z nich przypada zaraz po porze obiadowej a drugi po godz. 20.
Z danych PayByNet wynika, że w 2012 r. średnia wielkość transakcji online wynosiła 185,41 zł. Internauci najwięcej wydają na wakacjach – w lipcu i sierpniu odpowiednio 246,81 zł i 237,76 zł. Najsłabszym miesiącem dla e-handlu, przynajmniej na podstawie danych za ubiegły rok, jest luty. Średnia kwota zakupów w tym miesiącu to 129,62 zł.
Co ciekawe, w grudniu ub. roku jednorazowa transakcja wyniosła przeciętnie 159,60 zł, czyli o 25 proc. mniej niż w listopadzie (208,55 zł). Według operatora świadczy to o tym, że klienci nie odkładają świątecznych zakupów na ostatnią chwilę.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.