Z danych, jakie NPD Group zebrała z amerykańskiego rynku, wynika że w e-sklepach i na aukcjach internetowych ludzie częściej kupują komputery niż inny sprzęt elektroniczny (34 proc. badanych). Tyle samo klientów zamawia online oprogramowanie do desktopów i notebooków. Dla porównania telewizory w sieci nabywa 19 proc. osób.

Oto lista urządzeń najczęściej kupowanych w Internecie według NPD:

1. Komputery – kupuje w sieci 34 proc. klientów
2. Oprogramowanie komputerowe – 34 proc.
3. Czytniki e-booków – 32 proc.
4. Kamery cyfrowe – 30 proc.
5. Akcesoria i peryferia komputerowe – 30 proc.
6. Tablety – 29 proc.
7. Drukarki – 24 proc.
8. Telefony komórkowe – 23 proc.
9. Kamcordery – 21 proc.
10. Odtwarzacze Blu-ray – 21 proc.
11. Domowy sprzęt audio – 20 proc.
12. Telewizory – 19 proc.

Internet ma także duży wpływ na decyzje zakupowe. Ponad trzy czwarte badanych klientów (76 proc.) szuka informacji o produkcie na stronach sprzedawców. „To jedno z pierwszych działań, jakie podejmują konsumenci rozważając zakup elektroniki” – stwierdza wiceprezes NPD, Stephen Baker.

Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie dorosłych obywateli USA w czerwcu 2011 r.