Jedna trzecia firm kupuje podrabiane tusze i tonery
W badaniu OBOP-u dla HP 67 proc. respondentów z polskich firm zapewniło, że nigdy nie kupili fałszywek oryginalnych wkładów do urządzeń drukujących.
Z 450 przedsiębiorstw biorących udział w ankiecie 35 proc. przyznało, że prowadzi aktywną politykę przeciwko kupowaniu podróbek, a 60 proc. nie zajmuje się tym problemem. Reszta nie potrafiła udzielić odpowiedzi, jednak dwie trzecie badanych (67 proc.) zapewniło, że nigdy nie kupili fałszywych tonerów i tuszy do drukarek. Jako powód, w 69 proc. przypadków podano gorszą jakość takich produktów, w 10 proc. – obawę o środowisko, a w 6 proc. – o zdrowie i bezpieczeństwo. Spośród podmiotów, które używały nieoryginalnych materiałów, prawie 48 proc. rozpoznało je po jakości wydruku, a 18 proc. po jakości kasety. Respondenci wskazywali także m.in. na cenę, opakowanie, brak hologramu, problemy techniczne z drukarką.
Z deklaracji przedsiębiorców wynika, że w polskich firmach popyt na tusze i tonery podejrzanej proweniencji, udających np. prawdziwe produkty HP, jest znacznie mniejszy niż za naszą wschodnią granicą. W Rosji i na Ukrainie odpowiednio 60 proc. i 66 proc. dyrektorów finansowych i administracyjnych oraz kierowników ds. zaopatrzenia przyznało się do kupowania sfałszowanych produktów (do urządzeń drukujących) często albo od czasu do czasu.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.