Gartner: gorsze prognozy dla rynku komputerów
Według Gartnera wzrost sprzedaży komputerów w 2011 r. będzie mniejszy niż do tej pory przewidywano. Prognozy na 2012 r. także zostały obniżone.
Zdaniem firmy badawczej w 2011 r. klienci na całym świecie kupią 387,8 mln urządzeń klasy PC, czyli o 10,5 proc. więcej niż w 2011 r. Wcześniej prognozowano prawie 16-procentowy wzrost. W 2012 r. sprzedaż komputerów przekroczy 440 mln szt., tzn. będzie o 13,6 proc. wyższa niż w 2011 r. (miało być 14,8 proc. na plusie).
– Oczekujemy spadku zainteresowania przenośnymi komputerami klasy PC wśród konsumentów – wyjaśnia zmianę prognozy Ranjit Atwal, analityk Gartnera.
W ciągu minionych 5 lat popyt na sprzęt mobilny klasy PC był motorem rozwoju rynku. Klienci kupowali notebooki i netbooki po to żeby mieć dostęp do Internetu w dowolnym miejscu, teraz jednak w sprzedaży jest coraz więcej urządzeń, które mogą pełnić tę samą funkcję – zauważa Gartner. Firma przewiduje gwałtowny rozwój rynku tabletów – w najbliższych latach konsumenci mają chętnie kupować iPady i podobny sprzęt, przydatny w zastosowaniach mobilnych. Przede wszystkim z tego powodu prognozowany wzrost sprzedaży komputerów w segmencie konsumenckim do 2015 r. nie przekroczy 10 proc. rocznie. Lepsza koniunktura powinna utrzymać się w segmencie biznesowym, choć według Gartnera także w firmach tablety mogą zastępować pecety.
Podobne aktualności
Dyrektorzy ds. danych są zmuszeni do zmian z powodu AI
Mają więcej obowiązków i problemy z budżetem - wynika z badania.
Dyrektorzy będą zwalniać ludzi z powodu AI
Liderami planów redukcji są szefowie ds. łańcucha dostaw. Aż 81 proc. chce odchudzić zespoły z powodu wykorzystania AI.
63 proc. organizacji wdrożyło zero-trust
Strategia zerowego zaufania zwykle ogranicza mniej niż połowę cyberryzyka przedsiębiorstwa