Nowy, ujednolicony program skupiający partnerów EMC, będzie funkcjonował pod nazwą Business Partner Program (BPP). Jak powiedział nam Philippe Fosse, wiceprezes EMC ds. współpracy z partnerami handlowymi w regionie EMEA, podstawowym założeniem przyświecającym zmianom było połączenie wszystkich funkcjonujących dotychczas programów partnerskich w jeden – z prostszymi zasadami oraz bardziej przewidywalnymi sposobami wynagradzania partnerów za zrealizowane transakcje.

– Tworząc nowy program deklarujemy wsparcie dla firm, które chcą aktywnie współpracować ze swoimi klientami w zakresie dostosowania ich działalności do nowych trendów, jak sieci społecznościowe, mobilność, chmura czy big data – dodał Philippe Fosse.

W ramach BPP partnerzy mogą wybierać spośród 15 obszarów technologicznych, które najbardziej odpowiadają ich strategii funkcjonowania na rynku. Partnerzy, którzy zyskają punkty za zrealizowane kontrakty w ramach jednego obszaru, będą mogli na preferencyjnych warunkach wykorzystać je na inwestycję związaną z edukacją i certyfikacją w celu rozpoczęcia działalności w kolejnym obszarze. Nowy program partnerski obejmuje także partnerów firm-córek należących do EMC (VMware, Pivotal, RSA i VCE), promując realizację transakcji, w ramach których wykorzystane zostały rozwiązania zarówno EMC jak też pozostałych firm. Kolejną ważną zmianą jest wprowadzona przez EMC możliwość odsprzedaży świadczonych przez EMC usług konsultacyjnych.

Według deklaracji EMC, w najbliższym czasie zostanie przygotowanych kilka nowych rozwiązań, które mają ułatwić partnerom sprzedaż, jak też budowanie własnych systemów i usług w obszarze bezpieczeństwa, chmur obliczeniowych i big data. Partnerzy wspólnie z EMC będą mogli tworzyć własne centra demonstracyjne (Solution Centers) ułatwiające edukację klientów w zakresie zbudowanej oferty. Nowe możliwości zostały przygotowane także dla firm, które chcą odsprzedawać usługi związane z chmurami obliczeniowymi – w ramach programu Cloud Partner Connect EMC „łączy” swoich resellerów z firmami o statusie Cloud Service Provider (CSP), dzięki czemu mogą one wprowadzić do oferty pod własną marką (white label) usługi chmur prywatnych, publicznych i hybrydowych.

EMC kontynuuje także swoją strategię przygotowywania części oferty wyłącznie do odsprzedaży przez partnerów w kanale dystrybucyjnym. Podczas konferencji EMC World zaprezentowana została nowa macierz dyskowa VNXe 3200, przystosowana do współpracy z dyskami HDD i SSD, jak też system do backupu i archiwizacji dla małych firm EMC Data Domain DD2200.

Okres przejściowy dla nowego programu partnerskiego będzie trwał od lipca do grudnia 2014 r. W tym czasie partnerzy będą musieli wskazać obszary, w ramach których chcą dokonywać sprzedaży, jak też przeprowadzić ewentualny proces certyfikacyjny.

Philippe Fosse, wiceprezes EMC ds. współpracy z partnerami handlowymi w regionie EMEA

W ramach nowego programu partnerskiego EMC dajemy szansę na zarobek także firmom, które realizują transakcje na niewielkie kwoty. Aby uzyskać dodatkowe rabaty nie ma już konieczności osiągnięcia pewnego, założonego pułapu. Zdefiniowane przez nas progi pozostają, ale są one tylko wyznacznikiem do zwiększenia poziomu rabatów względem podstawowych stawek.