Akcja „Kupuję w Internecie” jest skierowana do konsumentów, którzy jeszcze nie robili zakupów online oraz do klientów sklepów stacjonarnych. – Tych również chcemy zachęcić do zakupów w Internecie – wyjaśnia Patrycja Staniszewska z zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby). Według niej celem kampanii jest pokazanie, że zakupy w Internecie są łatwe, szybkie i wygodne. E-izba zamierza dotrzeć do odbiorców poprzez współpracę z patronami akcji. Informacje pojawią się na poczcie, będzie edukowana młodzież szkolna (z pomocą NASK), szkolenia przejdą seniorzy na uniwersytetach trzeciego wieku. Medialne wsparcie zapewnia m.in. Grupa Allegro. Uruchomiono stronę internetową akcji, na której można znaleźć np. informacje o prawach konsumenta oraz instruktaż, jak robić zakupy online.

E-Izba zrzesza firmy i organizacje e-commerce (w tym. e-sklepy, platformy e-handlu, porównywarki cen). Została utworzona na początku br. Celem jej powołania jest – według deklaracji – wspólne reprezentowanie interesów branży. Do założycieli e-Izby należą m.in. Agito, Allegro, Komputronik, Neo24, RTV Euro AGD, PayU (w sumie podmiotów założycielskich jest 110).