E-handel: oglądają w sklepach, kupują online
Ponad jedna czwarta (26 proc.) klientów ogląda towar w zwykłym sklepie, by potem kupić go w Internecie. Konsumenci pytani, co najbardziej cenią u e-sprzedawców, na pierwszym miejscu wskazali na ceny.
Według raportu E-commerce Track zjawisko zwane ROPO (Research online, purchase offline – poszukiwanie towaru w Internecie i zakup w zwykłym sklepie) nie jest tak rozpowszechnione, jak tzw. odwrócone ROPO (klient wybiera towar stacjonarnie, a kupuje w sieci) – w maju objęło 13 proc. badanych (spadek o 3 proc.). W przypadku urządzeń mobilnych odsetek ten wyniósł 5 proc. i 9 proc. Dane pokazują, że w maju już 12 proc. konsumentów robiło zakupy z pomocą urządzeń mobilnych, a 28 proc. szukało towaru w ten sposób produktów.
Na liście najpopularniejszych produktów w polskim Internecie na 5. miejscu są komputery. W maju br. poszukiwało ich 29 proc. badanych. Jednak prawie 3 razy mniejsza liczba zdecydowała się na zakup nowego sprzętu (11 proc.). Nieco większe wzięcie mają produkty z kategorii AGD i Ogród (odpowiednio 33 proc. i 14 proc.), a mniejsze – urządzenia mobilne (25 proc. i 12 proc.).
Ankietowani pytani, gdzie szukają informacji o produktach, wskazali jako pierwsze sklepy internetowe (56 proc. użytkowników PC i 40 proc. urządzeń mobilnych). Wielu zagląda do porównywarek cen (47 proc. i 41 proc.) oraz do serwisów produktowych (47 proc. i 42 proc.).
Konsumenci zapytani, za co najbardziej cenią sklepy internetowe, nie zaskoczyli. Największa liczba – 47 proc. – wskazała na ceny. Ważna jest ponadto szybka realizacja zamówienia (45 proc.) i dostępny asortyment (43 proc.)
E-commerce Track to badanie realizowane przez IRCenter i SW Research.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.