E-handel: kupony rabatowe zwiększają sprzedaż
Dla połowy klientów promocje i rabaty są jednym z najważniejszych czynników decydujących o zakupie – wynika z danych Nielsena.
Duże nasycenie rynku e-commerce wymusza na przedsiębiorcach wykorzystanie nowych form promocji – informuje zanox, firma zajmująca się marketingiem w sieci. Według Gemius MegaPanel z kuponów zniżkowych korzysta już co trzeci polski internauta. Oszczędności sięgają kilkudziesięciu procent ceny wyjściowej. Główną przewagą kuponów nad promocjami i zakupami grupowymi ma być ich ciągła dostępność (mogą zostać wykorzystane wtedy, gdy klient chce zrobić zakupy).
– W Europie i USA serwisy agregujące promocje, czy kupony rabatowe, zdobywają coraz większą popularność wśród użytkowników, a współpraca z nimi przekłada się na realne zyski dla sklepów internetowych – przekonuje Jakub Maj, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanoksie.
Z badania przeprowadzonego przez Nielsena dla Empik.com wynika, że dla 49 proc. klientów promocje i rabaty są jednym z najważniejszych czynników skłaniających ich do zakupu.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.