Według danych z 50 najpopularniejszych polskich e-sklepów współpracujących z idealo, 8 proc. oferuje ekspresową wysyłkę towaru, a 70 proc. dostawę za darmo. To jeden z najwyższych wskaźników w 6 badanych krajach (większy odsetek e-sprzedawców oferuje przesyłkę gratis w Wielkiej Brytanii – 76 proc., ale np. w Niemczech – 56 proc., a we Włoszech – 40 proc.). W sytuacji, gdy sklepy internetowe nie mają już przestrzeni do obniżek cen, rywalizacja przeniosła się na warunki dostawy. Oprócz cięcia kosztów przesyłki do zera, sprzedawcy ścigają się także na coraz krótszy czas dostarczenia paczki do klienta.

Idealo zwraca uwagę, że we Francji, Niemczech i Hiszpanii sklepy internetowe oferują klientom formę rozliczeń, której nie mają zbadani polscy sprzedawcy. Chodzi o abonament obejmujący koszty wysyłki. Polega on na tym, że klient płaci określoną kwotę w ciągu roku jako ryczałt, a w cenie ma nieograniczoną ilość przesyłek. Wciąż jednak tę usługę można znaleźć w nielicznych sklepach (np. w Niemczech abonament wysyłkowy oferuje 4 proc. zbadanych e-sprzedawców).