IBM Watson zwalnia pracowników
W prasie oraz serwisach internetowych coraz częściej pojawiają się raporty ostrzegające przed zagrożeniami jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja. Największe obawy związane są z utratą miejsc pracy.
Niepokojące wieści nadchodzą z Japonii. Jak informuje japoński dziennik Mainichi Shinbun aż 30 procent personelu zajmującego się oszacowaniem wysokości stawek ubezpieczeniowych w firmie Fukoku Mutual Life Insurance pożegna się z pracą. Ubezpieczyciel do końca marca zwolni 34 osoby, a następnie kolejnych 13 pracowników, którym wygasną umowy o pracę.
Ustalaniem wysokości składek dla klientów zajmie się system sztucznej inteligencji zasilany przez IBM Watsona. Opłaty będą wyliczane na podstawie kilku czynników takich jak: historia medyczna, diagnozy lekarskie i kilku innych procedur.
Dobra wiadomość jest taka, że Fukoku Mutual Life Insurance zatrzyma w dziale 85 pracowników, którzy będą ostatecznie zatwierdzać propozycje przedstawiane przez Dr Watsona… Przynajmniej na razie.
Japońska firma z optymizmem patrzy na przyszłość systemów wykorzystujących sztuczną inteligencję w branży ubezpieczeniowej. Fukoku Mutual Life Insurance planuje przeznaczyć w i 1,7 mln dolarów na wdrożenie tego typu rozwiązań oraz 128.000 dolarów rocznie na ich utrzymanie. Ubezpieczyciel wylicza, że systemy sztucznej inteligencji pozwolą zredukować koszty operacyjne, a jednocześnie poprawić wydajność pracy, o około 30 procent.
Podobne aktualności
Nowy urząd będzie wydawał zezwolenia na używanie AI w Polsce
Ma przypilnować sztucznej inteligencji w kraju - taki jest plan.
„Konwergencja AI i chmury stanowi przełomowy moment”
W I kw. br. rynek infrastruktury chmurowej urósł o 21 proc. AI napędza wzrost, jednak związane z nią przejście do chmury może być skomplikowane i kosztowne.