Niepokojące wieści nadchodzą z Japonii. Jak informuje japoński dziennik Mainichi Shinbun aż 30 procent personelu zajmującego się oszacowaniem wysokości stawek ubezpieczeniowych w firmie Fukoku Mutual Life Insurance pożegna się z pracą. Ubezpieczyciel do końca marca zwolni 34 osoby, a następnie kolejnych 13 pracowników, którym wygasną umowy o pracę. 

Ustalaniem wysokości składek dla klientów zajmie się system sztucznej inteligencji zasilany przez IBM Watsona.  Opłaty będą  wyliczane na podstawie kilku czynników takich jak: historia medyczna, diagnozy lekarskie i kilku innych procedur.

Dobra wiadomość jest taka, że Fukoku Mutual Life Insurance zatrzyma w dziale 85 pracowników, którzy będą ostatecznie zatwierdzać propozycje przedstawiane przez Dr Watsona… Przynajmniej na razie.

Japońska firma  z optymizmem patrzy na przyszłość systemów wykorzystujących sztuczną inteligencję w branży ubezpieczeniowej. Fukoku Mutual Life Insurance  planuje przeznaczyć w i 1,7 mln dolarów na wdrożenie tego typu rozwiązań oraz 128.000 dolarów rocznie na ich utrzymanie. Ubezpieczyciel wylicza, że systemy sztucznej inteligencji pozwolą zredukować koszty operacyjne, a jednocześnie poprawić wydajność pracy, o około 30 procent.