Do 2028 roku chmura stanie się koniecznością biznesową
Za 5 lat ponad 50 proc. przedsiębiorstw będzie korzystać z branżowych platform chmurowych - według prognozy.
Szefowie IT będą musieli wdrożyć wydajny model operacyjny w chmurze – twierdzi ekspert.
Do 2028 r. przetwarzanie w chmurze stanie się niezbędnym elementem utrzymania konkurencyjności biznesu – zdaniem Gartnera.
Wydatki użytkowników końcowych na usługi IT w chmurze publicznej stale rosną. Prognozuje się, że w 2024 r. wyniosą 679 mld dol., a w 2027 r. przekroczą 1 bilion dol.
„Wiele organizacji zaczęło wykorzystywać techniczne zalety chmury, jednak tylko nieliczne uwolniły jej pełny potencjał we wspieraniu transformacji biznesowej” – zauważa Milind Govekar, wiceprezes Gartnera.
W ocenie analityków ciągu najbliższych kilku lat przetwarzanie w chmurze będzie ewoluować od czynnika ułatwiającego innowacje, do przełomowego w biznesie, a ostatecznie – do konieczności biznesowej.
Rola chmury w 2023 roku
Według Gartnera większość firm uważa obecnie chmurę za platformę technologiczną i sięga po nią w celu zwiększenia swojego potencjału. Analitycy przewidują, że do 2028 r. ponad 50 proc. przedsiębiorstw będzie korzystać z branżowych platform chmurowych w celu przyspieszenia swoich inicjatyw biznesowych.
Przyszłość przetwarzania w chmurze do 2028 roku
Źródło: Gartner
Chmura w 2028 roku
Do 2028 r. większość organizacji w pełni przekształci się w podmioty cyfrowe. Firmy wykorzystają technologię do wzajemnych połączeń, możliwości skalowania, agregacji i analizy. Stanie się ona podstawowym elementem modelu biznesowego.
„Ponieważ przetwarzanie w chmurze stanie się integralną częścią operacji biznesowych w 2028 r., dyrektorzy ds. IT i liderzy IT będą musieli wdrożyć wysoce wydajny model operacyjny w chmurze, aby osiągnąć pożądane cele biznesowe” – twierdzi Govekar.
Aby wykorzystać nowe możliwości chmury, takie jak elastyczność, szybka ciągła integracja/dostarczanie w chmurze (CI/CD), funkcje bezserwerowe, interfejsy API i procesy oparte na AI, organizacje muszą dokładnie ocenić takie czynniki, jak inwestycje w rozwój umiejętności, rozbijanie silosów operacyjnych i promowanie współpracy między zespołami w celu płynnego wdrożenia automatyzacji.
Podobne aktualności
Dyrektorzy będą zwalniać ludzi z powodu AI
Liderami planów redukcji są szefowie ds. łańcucha dostaw. Aż 81 proc. chce odchudzić zespoły z powodu wykorzystania AI.
63 proc. organizacji wdrożyło zero-trust
Strategia zerowego zaufania zwykle ogranicza mniej niż połowę cyberryzyka przedsiębiorstwa
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.