Dell bada incydent bezpieczeństwa. Nie ma „znaczącego ryzyka” dla klientów
Koncern zapewnia, że wrażliwe dane klientów nie są zagrożone.
Koncern zawiadomił organy ścigania i zaangażował zewnętrznych ekspertów, by zbadali sprawę.
Dell Technologies bada incydent bezpieczeństwa portalu, zawierającego dane z informacjami o klientach. Wysłał do nich wiadomości e-mail, iż incydent nie stwarza „znaczącego ryzyka”. Nie zaginęła żadna informacja finansowa ani płatnicza, nie wyciekły żadne adresy e-mail, numery telefonów, żadne wrażliwe dane klientów nie były zagrożone – zapewnił koncern CRN USA.
Dell informuje również, że niezwłocznie po wykryciu sprawy wdrożył procedury reagowania, wszczął dochodzenie i powiadomił organy ścigania. Zaangażował także zewnętrzną firmę do zbadania incydentu. Apeluje również, by klienci zgłaszali do działu bezpieczeństwa firmy jakąkolwiek podejrzaną aktywność związaną z ich kontami Della lub zakupami.
Dell: ograniczamy ryzyko
Dell wyjaśnia, że w ramach programu cyberbezpieczeństwa ogranicza ryzyko w środowiskach, z których korzystają jego klienci i partnerzy. Według firmy dostęp do danych klientów jest ograniczony (imię i nazwisko; adres fizyczny; informacje o sprzęcie i zamówieniach u Della, kod serwisowy; opis przedmiotu; data zamówienia i powiązane informacje gwarancyjne).
Dane te nie obejmują informacji finansowych ani płatniczych, adresu e-mail, numeru telefonu „ani żadnych bardzo wrażliwych informacji o kliencie” – zapewnia koncern.
Integratorzy muszą lepiej zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów
Jeden z amerykańskich integratorów zauważa, że incydent jest kolejnym sygnałem, iż dostawcy rozwiązań muszą podwoić wysiłki, by zapewnić bezpieczeństwo swoich klientów.
Źródło: CRN USA
Podobne aktualności
Ponad 40 tys. poważnych incydentów w Polsce do marca br.
Nasz kraj codziennie atakują grupy powiązane ze służbami specjalnymi Rosji, Białorusi i nie tylko - przyznał sekretarz stanu.
Przejęcie IBM QRadar przez Palo Alto sygnałem „radykalnych zmian”
Zakup "sygnalizuje radykalne zmiany na rynku wykrywania zagrożeń i reagowania na nie" - twierdzi analityk.
Polscy szefowie IT mają trzy problemy z wdrożeniem AI
Wzrost produktywności (55 proc.) i automatyzacja (53 proc.) to najważniejsze zadania, jakie menedżerowie stawiają sztucznej inteligencji.