Według Contextu od lipca do września br. polscy klienci kupili 324 tys. notebooków, tj. o 9,8 proc. więcej niż w III kw. 2010 r. Z punktu widzenia generowanych przychodów odnotowano jednak 4,2-procentowy spadek.

W minionym kwartale niezły był wrzesień –  sprzedaż wyniosła ponad 136 tys. szt., co oznacza wzrost o 25,4 proc. w stosunku do sierpnia 2011 r. oraz o 16,5 proc. rok do roku. Przychody dostawców były wyższe o 4,2 proc. w odniesieniu do września 2010 r.

Jeśli chodzi o producentów, to cała czołówka odnotowała spadek udziału w rynku (rok do roku) kosztem Samsunga, który wysunął się na drugą pozycję w rankingu (19,37 proc.). Liderem tak jak w III kw. 2010 r. był Asus (26,3 proc).

 

Sprzedaż notebooków  (udziały ilościowe)

 

 

Producent

III kw. 2010 r.

III kw. 2011 r.

Asus

28.12%

26.30%

Samsung

9.79%

19.37%

Toshiba

17.93%

14.37%

HP

17.23%

13.14%

Acer

12.05%

8.75%

Lenovo

5.79%

5.10%

Packard Bell

0.12%

2.67%

 

Źródło: Context

Wszystkie przytoczone dane nie obejmują sprzedaży netbooków. Pochodzą z panelu dystrybucyjnego Contextu.