Context: w Polsce Asus numerem 1 na rynku notebooków, goni go Samsung
W III kw. 2011 r. sprzedaż notebooków była prawie o 10 proc. większa niż rok wcześniej – poinformował Context. Samsung 2-krotnie zwiększył swój udział w rynku.
Według Contextu od lipca do września br. polscy klienci kupili 324 tys. notebooków, tj. o 9,8 proc. więcej niż w III kw. 2010 r. Z punktu widzenia generowanych przychodów odnotowano jednak 4,2-procentowy spadek.
W minionym kwartale niezły był wrzesień – sprzedaż wyniosła ponad 136 tys. szt., co oznacza wzrost o 25,4 proc. w stosunku do sierpnia 2011 r. oraz o 16,5 proc. rok do roku. Przychody dostawców były wyższe o 4,2 proc. w odniesieniu do września 2010 r.
Jeśli chodzi o producentów, to cała czołówka odnotowała spadek udziału w rynku (rok do roku) kosztem Samsunga, który wysunął się na drugą pozycję w rankingu (19,37 proc.). Liderem tak jak w III kw. 2010 r. był Asus (26,3 proc).
Sprzedaż notebooków (udziały ilościowe) |
|
|
Producent |
III kw. 2010 r. |
III kw. 2011 r. |
Asus |
28.12% |
26.30% |
Samsung |
9.79% |
19.37% |
Toshiba |
17.93% |
14.37% |
HP |
17.23% |
13.14% |
Acer |
12.05% |
8.75% |
Lenovo |
5.79% |
5.10% |
Packard Bell |
0.12% |
2.67% |
Źródło: Context
Wszystkie przytoczone dane nie obejmują sprzedaży netbooków. Pochodzą z panelu dystrybucyjnego Contextu.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.