Rynek rzeczywistości mieszanej (MR) osiągnie wartość 6,9 mld dol. w 2024 r. – przewiduje Grand View Research. Szacuje, że globalny rynek rzeczywistości mieszanej znacząco wzrośnie ze względu na przyjęcie zaawansowanych technologii w wielu branżach. Analitycy spodziewają się, że rosnąca akceptacja MR w rozrywce (szczególnie w grach i tworzeniu filmów) oraz w projektowaniu samochodów i samolotów przyspieszy rozwój rynku.

W przemyśle motoryzacyjnym MR ma znaleźć szczególnie zastosowanie w zakresie bezpieczeństwa (np. cyfrowe symulacje montażu, testy kolizji).

Spore możliwości w handlu

Co do innych branż, to oczekuje się, że segment aplikacji dla e-handlu i retailu będzie rósł w wyjątkowo szybkim tempie ze względu na potrzebę sprzedawców internetowych promocji i reklamy towarów (np. w sklepach z odzieżą, w celu zapewnienia wirtualnego doświadczenia produktu).

Według ekspertów większość sprzedawców wykorzystałaby MR, aby zapewnić swoim klientom interaktywne doświadczenia, które nadają ich zakupom zupełnie nową przewagę. Np. włączając MR do interaktywnych promocji, lokalizowania firm i ofert.