Światowy rynek kiosków interaktywnych został wyceniony na 31,8 mld dol. w 2023 r. Przewiduje się, że do 2029 r. sprzedaż sprzętu, oprogramowania i usług z nimi związanych osiągnie wartość 48,8 mld dol., rosnąc co roku przeciętnie o 8,9 proc. – według MarketsandMarkets.

Zwiększenie popytu przypisuje się zapotrzebowaniu na samoobsługę w bankach i usługach finansowych, udoskonalonym aplikacjom i zadowoleniu klientów z takiej formuły.

Oprogramowanie i usługi z największym udziałem w rynku

Przewiduje się, że oprogramowanie i usługi w 2029 r. będą miały ok. 64 proc. udziału w rynku kiosków interaktywnych. Usługi obejmują planowanie, wdrażanie, instalację, szkolenia, konserwację, aktualizację systemu i oprogramowania oraz wsparcie techniczne.

Wewnętrzne systemy popularniejsze

Większym zainteresowaniem powinny cieszyć się wewnętrzne instalacje, z udziałem w obrotach ok. 65 proc. w 2029 r. Kioski z ekranami o przekątnej od 17 do 32 cali powinny odpowiadać za największą część rynku, ok. 39 proc. w 2029 r. Są szeroko stosowane w różnych branżach.

Największy udział w rynku, wynoszący ok. 64 proc. w 2029 r., będą miały kioski vendingowe, umożliwiające zamówienie posiłku. Wynika to z możliwości szybkiego zakupu z pomocą takiego urządzenia.

Transport polubi kioski

Co do branż, to transport osiągnie największy udział w kolejnych lata. W 2023 r. miał ok. 23 proc. W miarę, jak miasta modernizują swoje sieci transportowe, wprowadzenie kiosków interaktywnych staje się strategicznym imperatywem. Umożliwiają one pasażerom dostęp do różnych usług (sprzedaż biletów, odprawa, wyszukiwanie informacji), zmniejszając obciążenie tradycyjnych stanowisk obsługi i poprawiając efektywność operacyjną przedsiębiorstwa.