Boom na USB na rynku wideokonferencji
Covid-19 okazał się potężnym impulsem dla jednego z segmentów rynku konferencji wideo, mimo spadku sprzedaży tradycyjnych systemów.
Technologia USB szybko zyskuje na popularności na rynku wideokonferencji. W I kw. 2020 r. systemy podłączane przez USB generowały na nim już 36 proc. przychodów, w porównaniu do 21 proc. rok temu – według Synergy Research. Udział systemów USB w pokojach wideo skoczył natomiast do 41 proc. z 35 proc. przed rokiem.
Firma analityczna komentuje, że technologia USB jest tańsza niż tradycyjne systemy kodeków wideo, a możliwość korzystania z VaaS (Video-as-a-Service) jest dodatkową zaletą. Są to często łatwe w obsłudze urządzenia typu plug&play.
Liderami rynku tradycyjnych systemów wideokonferencyjnych są Cisco i Poly. Logitech wyrósł natomiast na lidera segmentu urządzeń USB, z 65 proc. udziałem w I kw. br.
Ta pozycja umożliwiła szwajcarskiemu koncernowi zajęcie drugiego miejsca na światowym rynku wideokonferencji, ustępując jedynie Cisco.
Trendy na rynku wideokonferencji w latach 2017 – 2020
Wirus osłabił rynek
Cały światowy rynek systemów wideokonferencyjnych spadł o 13 proc. rok do roku w I kw. 2020 r., wyłącznie z uwagi na załamanie sprzedaży tradycyjnych systemów, głównie wskutek zamknięcia biur.
Sprzedaż rozwiązań w technologii USB wzrosła natomiast o 50 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy łączna sprzedaż systemów wideokonferencji sięgnęła ok. 2 mld dol.
„Największymi sprawcami boomu na systemy USB są producenci dostarczający kamery konferencyjne USB" – komentuje Jeremy Duke, główny analityk Synergy Research Group. Wskazuje na przystępne ceny i łatwość działania takich kamer z usługami VaaS największych dostawców (jak Zoom, Microsoft Teams, Google i in.).
Podobne aktualności
Wydatki przedsiębiorstw na Metaverse urosną dwukrotnie
Szereg zastosowań biznesowych ma zwiększyć inwestycje w tę technologię do 2030 r. - według prognozy.
Sankcje USA na 300 celów za wsparcie Rosji. Na liście sprzedawca IT ze Słowacji
Masowe restrykcje objęły firmy, które umożliwiły Rosji zdobycie "desperacko potrzebnej technologii".
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.