„Drukarka nie podlega naprawie, bo jej awarię spowodował alternatywny produkt, a to narusza gwarancję” – można często usłyszeć w serwisach producentów. Zdaniem Black Pointa takie praktyki są sprzeczne z prawem – naruszają zalecenia Unii Europejskiej (Dyrektywa Unijna nr 93/13 CCE z 5.04.1993 r.) oraz polskie przepisy. Informacje w warunkach gwarancji, że używanie zamienników powoduje jej utratę, to sposób producentów na pozbycie się problemu i odpowiedzialności za własny sprzęt – twierdzi dostawca alternatywnych tonerów i tuszy.

– Taka jest przyjęta przez nich strategia. Serwisy gwarancyjne często nie chcą przyjmować drukarki, w której użyto materiałów innej firmy, tłumacząc, że to one były bezpośrednim powodem usterki. Na nieszczęście dla użytkownika rozmowa w serwisie często zaczyna się od pytania o producenta tonera, czy atramentu i na nim się kończy – mówi Anna Goleniowska z Black Pointa.