Open Media jest powiązana ze spółką Domex, która zarządza częścią marketów sieci Media Expert (ok. 70 sklepami na ponad 260). Do grupy Domex należy także m.in. sklep internetowy MegaMarket.com.pl. Open Media to spółka celowa, powołana w celu zakupu sieci. Będzie jej jedynym udziałowcem. Nowy właściciel planuje budowę biznesu w oparciu o markę Avans.

– Przejęcie sieci Avans traktujemy jako inwestycję długoterminową w branżę, w którą od dawna inwestujemy i w której mamy olbrzymie doświadczenie, miedzy innymi za sprawą budowania marki Media Expert. Uważamy, że rynek produktów multimedia, RTV i AGD będzie dynamicznie się zmieniał w kolejnych latach, szczególnie w obszarze kanałów sprzedaży i preferencji konsumenckich, a sieć Avans to spółka z bardzo silnym brandem i dużym potencjałem wzrostu –
mówi Arkadiusz Tomala, prezes Open Media i Domeksu.

Priorytetem nowego właściciela jest rozwój sieci i ekspansja na terenie całego kraju. Oferta sklepów Avansu ma zostać zweryfikowana, aby dostosować ją do wymagań konsumentów.

– Zmiany właścicielskie stwarzają dla sieci Avans niepowtarzalną szansę na odtworzenie siły spółki oraz jej marki, a także przywrócenie jej wiarygodności wśród partnerów biznesowych i klientów oraz systematyczny rozwój całej sieci –
podsumowuje Arkadiusz Tomala.

Nie ujawniono wartości transakcji. Według rankingu Rzeczpospolitej w 2011 roku marka Avans została wyceniona na ponad 133 mln zł.

Avans to jedna z największych polskich sieci elektromarketów z komputerami, RTV, AGD, foto. Ma 292 sklepy stacjonarne i sklep internetowy.