Terg, właściciel Media Expert, zamierza rozwijać sieć zwiększając udział parków handlowych (pod nazwą Aurapark – jest to koncept Terga) oraz mniejszych wolnostojących obiektów.

W ramach tego pierwszego modelu, spółka zamierza oddać do użytku do końca 2025 r. 72 tys. mkw. powierzchni handlowej. Część inwestycji jest na końcowym etapie budowy, inne w trakcie komercjalizacji i dopinania umów z najemcami (poza marketami Media Expert w Auraparkach są też inne sklepy i punkty usługowe).

W pierwszych miesiącach 2024 r. liczba takich parków handlowych powiększyła się o obiekty w Częstochowie, Przeworsku i Stalowej Woli o łącznej powierzchni 30 tys. mkw. Nie podano wartości inwestycji. W Obornikach Wielkopolskich i Czarnkowie inwestycje są na etapie komercjalizacji, a w trakcie realizacji m.in. w Wałczu, Żywcu, Wadowicach, Oleśnicy, Zawierciu i Jastrzębiu Zdroju.

Przedstawiciele Terga zapewniają, że spółka będzie nadal rozwijać się w biznesie inwestowania w nieruchomości handlowe.

„Akwizycje w całej Polsce”

Prowadzimy akwizycję najciekawszych ofert w całej Polsce, zarówno pod kątem mniejszych obiektów wolnostojących, jak i projektów inwestycyjnych lub działek w ciekawym otoczeniu handlowo-biznesowym, zapewniającym wygodną dla klientów infrastrukturę. Widzimy również duży potencjał w rewitalizacji obszarów poprodukcyjnych do funkcji handlowo-usługowych” – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.

Równocześnie Terg uruchamia nowe sklepy Media Expert na dotychczasowych zasadach.

Media Expert dysponuje obecnie ponad 550 sklepami. Jest największą w Polsce siecią detaliczną z elektroniką.

W roku finansowym 2022/2023 (1 kwietnia 2022 r. – 31 marca 2023 r.) Terg osiągnął 15,6 mld zł przychodów i 402 mln zł zysku netto.