Asbis: udział marek własnych będzie spadał
W Polsce Asbis będzie dążył do zmniejszenia udziału marek własnych w sprzedaży, które w ostatnich latach generowały znakomitą większość obrotów. Zgodnie ze strategią korporacji spółka wraca do swojego core biznesu, czyli dystrybucji. Deklaruje koncentrację na wysokomarżowych produktach.
W ostatnich latach przychody z marek własnych (Prestigio i Canyon) generowały nawet ponad 90 proc. sprzedaży Asbisu w Polsce. Ten udział już jest mniejszy, ma wyraźnie spaść. Ograniczenie sprzedaży marek własnych jest zgodne z globalną strategią korporacji, która zamierza koncentrować się przede wszystkim na biznesie dystrybucyjnym. Własne brandy będą oferowane na wybranych, dużych rynkach (Polska jest jednym z nich). Zmniejszono także liczbę modeli w asortymencie. W skali globalnej marki własne w III kw. br. wygenerowały niecałe 10 proc. przychodów Asbis Enterprises.
Asbis zapewnia, że w Polsce usprawnił biznes i zmniejszył koszty. Tak jak w całej korporacji ograniczono zatrudnienie (w polskim oddziale o blisko połowę w porównaniu z ub.r.). Spółka deklaruje, że koncentruje się na marżowości sprzedaży, a nie na obrotach. Nie podano wielkości przychodów w Polsce w III kw. br.
Podobne aktualności
Asbis: spadła dynamika wzrostu przychodów w Polsce, 114 mln zł w I kw. br.
Asbis w I kw. br. zwiększył sprzedaż w Polsce o 10 proc. w USD, jednak dynamika liczona w PLN była niewielka.
Asbis podwoił magazyn w Polsce
„Zamierzamy kontynuować wzrost na polskim rynku" - zapowiada prezes.
Asbis zwiększył sprzedaż w Polsce do 525 mln zł
Przychody dystrybutora na krajowym rynku wzrosły w 2023 r. o 37 proc., licząc w PLN.