Jason Chen obejmie posadę 1 stycznia 2014 r. Od 2005 r. pracował u tajwańskiego producenta czipów, TSMC, sprawując ostatnio funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing. Wcześniej zajmował się sprzedażą i marketingiem w Intelu. ’Jest idealnym szefem, aby przeprowadzić transformację’ – ocenia Stan Shih, założyciel firmy i przewodniczący jej rady nadzorczej, który tymczasowo kierował Acerem przez kilka ostatnich tygodni. Od początku listopada spółka nie miała CEO – dotychczasowy dyrektor wykonawczy, J.T. Wang, złożył rezygnację po ogłoszeniu fatalnego bilansu Acera za III kw. br. (strata netto wyniosła 442 mln dol.). Przed Jasonem Chenem stoi niełatwe zadanie przeprowadzenia restrukturyzacji i uzdrowienia finansów koncernu. Transformacja oznacza dalsze zmiany na stanowiskach kierowniczych. Z firmy po 16 latach odejdzie m.in. Walter Deppeler, wiceprezes odpowiedzialny za region EMEA. W ub. miesiącu Acer zapowiedział zmniejszenie zatrudnienia o 7 proc. na całym świecie.

W ramach transformacji Acer ma zmienić się w dostawcę kompleksowych rozwiązań: sprzętu, oprogramowania i usług. Wszystko powinna scalać koncepcja BYOC – Bring Your Own Cloud, w której zakup notebooka, tabletu czy smartfona ma być dopiero wstępem do korzystania z 'chmurowej’ oferty firmy. Producent zamierza dostarczać użytkownikom swoich urządzeń oprogramowanie i usługi, a także umożliwić im tworzenie własnej chmury, bazującej platformie Acera.