Jedna z największych marek PC powraca na rynek tabletów
W 2022 r. odnotowała spadek zysku o ponad 50 proc.
Pięć największych firm ma ponad 80 proc. udziału w rynku tabletów.
Acer powrócił na rynek tabletów z Androidem. Zrezygnował z nich 5 lat temu, gdy musiał zmagać się z konkurencją tanich sprzedawców. Obecnie jednak no name’y są w odwrocie, a rynek zdominowały największe światowe marki. Acer poszerza portfolio wobec spadków na rynku PC. Na początek wprowadza 10-calowy model.
W 2022 r. tajwański producent osiągnął przychody o 14 proc. niższe niż rok wcześniej. W przeliczeniu na USD wyniosły ok. 9 mld dol. Zysk netto spadł natomiast o 54 proc., do ok. 164 mln dol.
Tabletom pomogła pandemia. Sprzedaż jest obecnie wyższa niż przed Covid. Zdaniem analityków Canalysa są możliwości wzrostu sprzedaży w sektorze biznesowym. W 2022 r. globalne dostawy tabletów spadły o 5 proc. (do ok. 150 mln szt.), co jest wynikiem lepszym niż na PC. Pięć największych marek miało ponad 80 proc. udziału w rynku. IDC w 2023 r. przewiduje 12-procentowy spadek dostaw, natomiast do 2027 r. sprzedaż powinna pozostać stabilna.
Podobne aktualności
Sprzedaż tabletów solidnie wzrosła
Przyszłe zyski zależą od tego, czy producenci znajdą niszę dla tabletów - twierdzi ekspert.
Tablety: liderzy rynku na minusie, rosną chińskie marki
Widać oznaki ożywienia na rynku. „Prawdziwe zyski przyjdą w kolejnym cyklu odświeżenia" - twierdzi ekspert.