Acer powrócił na rynek tabletów z Androidem. Zrezygnował z nich 5 lat temu, gdy musiał zmagać się z konkurencją tanich sprzedawców. Obecnie jednak no name’y są w odwrocie, a rynek zdominowały największe światowe marki. Acer poszerza portfolio wobec spadków na rynku PC. Na początek wprowadza 10-calowy model.

W 2022 r. tajwański producent osiągnął przychody o 14 proc. niższe niż rok wcześniej. W przeliczeniu na USD wyniosły ok. 9 mld dol. Zysk netto spadł natomiast o 54 proc., do ok. 164 mln dol.

Tabletom pomogła pandemia. Sprzedaż jest obecnie wyższa niż przed Covid. Zdaniem analityków Canalysa są możliwości wzrostu sprzedaży w sektorze biznesowym. W 2022 r. globalne dostawy tabletów spadły o 5 proc. (do ok. 150 mln szt.), co jest wynikiem lepszym niż na PC. Pięć największych marek miało ponad 80 proc. udziału w rynku. IDC w 2023 r. przewiduje 12-procentowy spadek dostaw, natomiast do 2027 r. sprzedaż powinna pozostać stabilna.