Niemiecka spółka ABC Daty rozpocznie działalność w najbliższych miesiącach (prawdopodobnie w listopadzie). Dystrybutor za naszą zachodnią granicą wdraża więc model ekspansji, który zastosował już w kilku krajach, m.in. na Litwie i na Słowacji – najpierw nawiązywana jest współpraca z lokalnymi partnerami, a po etapie rozpoznania rynku tworzone są spółki zależne. Dystrybutor poinformował, że obecnie w Niemczech współpracuje z 46 resellerami. Odnotował także duży wzrost sprzedaży do sklepów internetowych. Niemieccy klienci ABC Daty są i będą (po utworzeniu lokalnej spółki) zaopatrywani z magazynu w Sosnowcu. Towar powinien dojechać do najodleglejszego zakątka kraju w ciągu najwyżej 24 godzin. Poprzez Niemcy ABC Data zamierza docierać także do klientów w Danii i Austrii.

Z wypowiedzi przedstawicieli spółki wynika, że można spodziewać się wejścia ABC Daty na kolejne rynki. Według prezesa Norberta Biedrzyckiego najciekawszymi kierunkami ekspansji są: zachodni i południowy. Zarząd firmy nie zdradził, o jaki kraj lub kraje chodzi tym razem.

Przypomnijmy, że w lipcu br. na rynek niemiecki wszedł Action, tworząc spółkę zależną na bazie majątku jednego z lokalnych dystrybutorów – Devila.