ABC Data wchodzi do Niemiec
Dystrybutor utworzy spółkę, która zajmie się operacjami na rynku niemieckim. ABC Data zapewnia, że już teraz ma klientów za Odrą.
Niemiecka spółka ABC Daty rozpocznie działalność w najbliższych miesiącach (prawdopodobnie w listopadzie). Dystrybutor za naszą zachodnią granicą wdraża więc model ekspansji, który zastosował już w kilku krajach, m.in. na Litwie i na Słowacji – najpierw nawiązywana jest współpraca z lokalnymi partnerami, a po etapie rozpoznania rynku tworzone są spółki zależne. Dystrybutor poinformował, że obecnie w Niemczech współpracuje z 46 resellerami. Odnotował także duży wzrost sprzedaży do sklepów internetowych. Niemieccy klienci ABC Daty są i będą (po utworzeniu lokalnej spółki) zaopatrywani z magazynu w Sosnowcu. Towar powinien dojechać do najodleglejszego zakątka kraju w ciągu najwyżej 24 godzin. Poprzez Niemcy ABC Data zamierza docierać także do klientów w Danii i Austrii.
Z wypowiedzi przedstawicieli spółki wynika, że można spodziewać się wejścia ABC Daty na kolejne rynki. Według prezesa Norberta Biedrzyckiego najciekawszymi kierunkami ekspansji są: zachodni i południowy. Zarząd firmy nie zdradził, o jaki kraj lub kraje chodzi tym razem.
Przypomnijmy, że w lipcu br. na rynek niemiecki wszedł Action, tworząc spółkę zależną na bazie majątku jednego z lokalnych dystrybutorów – Devila.
Podobne aktualności
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.