50 proc. wzrost sprzedaży notebooków w Polsce
Wysoka sprzedaż notebooków powinna utrzymać się w kwietniu. Jednak koronawirus może jeszcze dłużej stymulować inwestycje - wynika z oceny.
Sprzedaż notebooków w polskiej dystrybucji wzrosła o 51 proc. rok do roku – ustalił Context. Dane obejmują trzy pierwsze tygodnie marca 2020 r.
W całej Europie w marcu br. komputery przenośne szły jak woda. Na zachodzie kontynentu dystrybutorzy sprzedali średnio o 51 proc. więcej urządzeń niż rok wcześniej. W przypadku desktopów wynik był 9 proc. na plusie.
Gorączkę zakupów wywołał oczywiście Covid-19. Rozwój epidemii spowodował nagły wzrost zapotrzebowania na urządzenia do zdalnej pracy i nauki.
Wzrost był większy w przypadku sprzętu przeznaczonego dla firm: sprzedaż notebooków biznesowych w zachodnioeuropejskiej dystrybucji wzrosła o 56 proc., podczas gdy produktów przeznaczonych dla konsumentów – o 44 proc.
W przypadku komputerów stacjonarnych tylko segment biznesowy osiągnął poprawę (+16 proc.).
Wyczyszczone magazyny
Wzrost popytu na urządzenia do pracy w domu w ciągu ostatnich kilku tygodni doprowadził do znacznego zmniejszenia zapasów notebooków w wielu krajach Europy. W związku z problemami z dostawą i logistyką dostawy również są w różnym stopniu zakłócane, dlatego zapewnienie komputerów rosnącej liczbie pracowników domowych może okazać się wyzwaniem w ciągu najbliższych kilku tygodni – uważa Context. Czyli można spodziewać się utrzymania znaczącego popytu na sprzęt do zdalnej pracy i nauki także w kwietniu.
Firmy przekonają się do cyfryzacji?
Duży skok sprzedaży komputerów analitycy oceniają wprawdzie jako tymczasowy, ale niekoniecznie wpływ koronawirusa na inwestycje szybko przeminie.
"W wielu organizacjach obecny kryzys prawdopodobnie podniósł świadomość ekonomicznej konieczności zapewnienia solidnych rozwiązań cyfrowych. Oczekuje się, że spowoduje to zwiększenie inwestycji w tym obszarze w dłuższej perspektywie” – uważa Marie-Christine Pygott, starszy analityk Contextu.
Wzrost sprzedaży notebooków w dystrybucji w 3 tygodniach marca 2020 r. (w ujęciu ilościowym, rok do roku)
Polska 51,0%
Wielka Brytania 50,3%
Niemcy 52,4%
Włochy 110,3%
Hiszpania 87,1%
Francja 5,4%
Holandia 35,2%
Szwajcaria 40,7%
Szwecja 13,0%
Dania 32,2%
Portugalia 26,3%
Irlandia 121,7%
Austria 56,0%
Norwegia 46,2%
Źródło: Context
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.