Wydatki na technologie ubieralne wzrosną z 99,5 mld dol. w 2022 r. do 290,6 mld dol. w 2030 r. – prognozuje GlobalData. Oznacza to, że będą rosnąć co roku o średnio o 14,3 proc.

„Integracja sztucznej inteligencji może zapoczątkować nową erę interaktywnych i inteligentnych urządzeń do noszenia, zapewniających użytkownikom lepsze doświadczenia” – uważa Pinky Hiranandani, starszy analityk w GlobalData.

„Przez następne trzy lata przedsiębiorstwa będą kluczowym rynkiem urządzeń do noszenia, wyprzedzając segment konsumencki” – przewiduje ekspert.

Jakie branże inwestują w wearables

Urządzenia do noszenia są obecnie wdrażane w logistyce, obronności, produkcji, podróżach i turystyce oraz w opiece zdrowotnej, głównie w celach szkoleniowych i zdalnego wsparcia – informuje analityk.

„Opieka zdrowotna, w szczególności monitorowanie pacjentów, zdalne szkolenia i wsparcie oraz usługi telezdrowia, są bardzo obiecujące” – uważa Hiranandani.

Brak zastosowań i ceny hamują sprzedaż sprzętu do VR

Inteligentne okulary i zestawy słuchawkowe do wirtualnej rzeczywistości (VR) nie weszły dotąd do powszechnego użytku – w ocenie analityków – ze względu na brak atrakcyjnych zastosowań, wysokie ceny i obawy dotyczące prywatności.

Hiranandani podsumowuje: „Firmy, które potrafią znaleźć niszę i stworzyć przekonujące przypadki użycia, będą miały największe szanse na sukces. Ponadto tworzenie urządzeń, które można używać dłużej, są lekkie i mają praktyczne zastosowania, pomoże firmom generować popyt i przychody”.