10 proc. polskich firm sprzedaje na platformach e-commerce
Spadł odsetek przedsiębiorstw, handlujących poprzez własną stronę internetową albo aplikację.

Mniej niż połowa firm sprzedaje online – wynika z danych.
W 2022 r. 18 proc. przedsiębiorstw prowadziło sprzedaż elektroniczną, 12,5 proc. – sprzedawało przez własną stronę internetową lub aplikację, 9,5 proc. – za pośrednictwem internetowych platform handlowych, a 3,5 proc. – za pomocą wiadomości EDI – według danych GUS.
Dla porównania w 2020 r. odsetek przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż elektroniczną był niemal identyczny wyniósł 17,9 proc. Co ciekawe, 3 lata temu więcej firm niż ostatnio, bo 16,1 proc., prowadziło sprzedaż przez własną stronę internetową lub aplikację. Natomiast 8,9 proc. za pośrednictwem internetowych platform handlowych.
Prawie dwie trzecie Polaków kupuje w sieci
W 2023 r. zakupy przez Internet w Polsce zrobiło 64,3 proc. osób w wieku 16-74 lata – to podobny odsetek jak w 2022 r.: 64,6 proc. W skali roku zwiększyła się natomiast dysproporcja pomiędzy wskaźnikami dla mieszkańców miast i wsi (z 5,4 pkt proc. do 9,3 pkt proc.). Największa utrzymała się w województwie mazowieckim (20,4 pkt proc.), a najmniejsza w makroregionie południowym (2,1 pkt proc.).
Źródło danych: GUS
Podobne aktualności
77 proc. konsumentów czeka z zakupami na promocje Black Week
45 proc. zamierza kupować produkty z kategorii elektroniki w okresie promocji.
25 proc. polskich firm ma szybki internet 500 Mbit/s
Odsetek przedsiębiorstw podłączonych do szybkiej sieci wzrósł nieznacznie w ciągu roku.
Oprogramowanie, z którego korzystają polskie firmy
Około 30 proc. korzysta z software'u do zarządzania przedsiębiorstwem.