M-commerce zawładnęło Krakowem
Co denerwuje klientów e-sklepów, jak przekonać do zakupów młode pokolenie i wykorzystać SEO – te i inne kwestie ważne dla resellerów poruszano podczas konferencji Mobile Trends.
W dniach 13-14 września 2018 roku w Krakowie odbyła się edycja specjalna Mobile Trends Conference for e-commerce. Można było wysłuchać polskich i zagranicznych ekspertów, którzy wypowiadali się pierwszego dnia na temat m-commerce, a drugiego podzielono prezentacje na dwie ścieżki: projektowanie / UX / design oraz marketing / reklama / sprzedaż.
Jak się okazało, uczestników najbardziej zainteresował temat SEO i Google Ads. Prelekcję na ten temat Krzysztofa Marca z Deva Group goście ocenili najwyżej w ankiecie po konferencji. Specjalista wskazał, które elementy sklepu internetowego mają największe znaczenie i jak stworzyć spójną strategię obecności e-firmy w Google.
Na podium znalazły się także dwie prelegentki występujące podczas ścieżki związanej z projektowaniem i UX. Drugie miejsce zajęła Maria Leńczuk z Edisondy, która opowiedziała o badaniach UX dotyczących oczekiwań klientów wobec e-sklepów.
Najbardziej frustrująca dla kupujących okazuje się konieczność zakładania konta oraz wymaganie zbyt szczegółowych informacji w formularzach podczas dokonywania zakupów. Specjalistka radziła, umożliwić zakupy bez logowania i zakładania konta.
Joanna Ostafin (miejsce 3) mówiła o projektowaniu interfejsu dla pokolenia Z. Pokazała, jak w trakcie projektowania plany rozmijają się z rzeczywistością oraz w jaki sposób trzeba wtedy reagować. Jej zdaniem najlepszym sposobem na sprawdzenie oczekiwań nastolatków jest wykorzystanie Facebooka.
Najwyższą ocenę spośród ekspertów występujących pierwszego dnia otrzymał Tomasz Karwatka z grupy Divante. Zaznaczył m. in., że średnio 19 sek. zajmuje załadowanie się strony internetowej na urządzeniu mobilnym. To za długo. Radził, by rozdzielić fron-end i back-end na dwie osobne aplikacje.
Na drugim miejscu znalazł się Tomasz Woźniak z Future Mind. Podkreślał znaczenie inwestycji w Internet rzeczy i sztuczną inteligencję, które niedługo mogą zawładnąć rynkiem.
Z kolei Jeroen van Geel z Oak&Morrow podpowiadał uczestnikom, jak sprzedać dobry pomysł CEO. Należy go zainteresować potencjalnymi zyskami i zwrotem z inwestycji.
Kolejna edycja konferencji Mobile Trends odbędzie się w marcu przyszłego roku.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.