Urządzenia noszone: sprzedaż wzrosła o 223 proc.
Wejście Apple’a na rynek wearables znacznie zwiększyło popyt na inteligentny sprzęt z tej kategorii. Można spodziewać się kolejnych urządzeń.
Według IDC w II kw. br. producenci dostarczyli na światowy rynek 18,1 mln urządzeń noszonych wobec 5,6 mln rok wcześniej. Sprzedaż poszła w górę głównie dzięki wprowadzeniu na rynek w kwietniu zegarka Apple Watch. Gigant wskoczył od razu na druga pozycję na światowym rynku. Numerem 1 jest Fitbit, który sprzedaje proste urządzenia, takie jak opaski sportowe. Zdaniem analityków ta kategoria straci na znaczeniu w ciągu najbliższych 5 lat. Popularność zyskiwać będą natomiast urządzenia inteligentne (pozwalają na instalację aplikacji z zewnątrz), takie jak smartwatch’e. Różnica między prostym i inteligentnym sprzętem powinna pogłębiać się, zyski staną się przede wszystkim udziałem dostawców w tej drugiej kategorii. Apple będzie punktem odniesienia dla innych graczy, co powinno spowodować pojawienie się na rynku konkurencyjnych produktów. W II kw. br. 2 na 3 sprzedane inteligentne zegarki (3,6 mln) były marki Apple. Jego dominacja powinna utrzymać się.
Światowa sprzedaż urządzeń noszonych (mln szt.)
Producent |
Dostawy |
Udział |
Dostawy |
Udział |
Wzrost rok do roku |
1. Fitbit |
4,4 |
24,3% |
1,7 |
30,4% |
158,8% |
2. Apple |
3,6 |
19,9% |
0 |
0,0% |
nd |
3. Xiaomi |
3,1 |
17,1% |
0 |
0,0% |
nd |
4. Garmin |
0,7 |
3,9% |
0,5 |
8,9% |
40,0% |
5. Samsung |
0,6 |
3,3% |
0,8 |
14,3% |
-25,0% |
Inni |
5,7 |
31,5% |
2,6 |
46,4% |
119,2% |
Razem |
18,1 |
100,0% |
5,6 |
100,0% |
223,2% |
Źródło: IDC
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.