Lenovo zrezygnuje z marki Motorola
Biznesem mobilnym Lenovo zajmie się zespół Motoroli Mobility, ale sama marka zniknie z rynku.
Wraz z integracją biznesu mobilnego przejętego od Motoroli smartfony chińskiego koncernu będą oferowane tylko pod nazwą Lenovo – zapowiedział na CES Rick Osterloh, dyrektor operacyjny przejętej przez chiński koncern Motoroli Mobility. Osterloh poinformował, że jego zespół zajmie się całym biznesem mobilnym Lenovo.
Na rynku pozostanie jednak marka smartfonów „Moto“. Będą to produkty z wyższej półki. Nadal pozostanie na nich logo Motoroli w formie litery „M“ (ale będzie też logo Lenovo).
Lenovo kupiło Motorolę Mobility w 2014 r. Dwa lata temu, przy podpisywaniu wstępnej umowy, plany były inne: „Chcemy nie tylko zachować markę Motorola, lecz nawet ją wzmocnić“ – zapewniał Yang Yuanqing, CEO Lenovo. Amerykańska firma należy do pionierów telefonii komórkowej. W czasach klasycznych aparatów należała do liderów. Jednak przegapiła początek boomu na smartfony i w tym segmencie pozostała daleko w tyle za potentatami.
Podobne aktualności
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.